אמזון השיקה שירות הזרמת מוזיקה באיכות HD

הענקית מסיאטל, שמזמן חרגה מעיסוקה רק בתחום הקמעונאות אונליין, מציעה כעת למעשה תחרות ישירה מול שירותים דומים כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק, וטידל

אפל מיוזיק. מעכשיו הזרמה גם ב-HD. צילום אילוסטרציה: BigStock

אמזון השיקה אתמול (ג') שירות הזרמת מוזיקה באיכות HD, כחלק מאגף אמזון מיוזיק שלה. אחרי שכבר לפני מספר ימים חשף ה-Music Business Worldwide כי ענקית המסחר האלקטרוני נמצאה בדיונים עם בעלי זכויות מוזיקה גדולים בנוגע להשקת פלטפורמת סטרימינג חדשה ומשופרת, כעת זה רשמי.

השירות החדש – שמכונה בפשטות Amazon Music HD – מספק תכני שמע להזרמה ולהורדה, ואמזון טוענת כי יש לו כבר ספריה בת 50 מיליון שירים באיכות גבוהה (משמע ב-16 ביט ו-44.1kHz) ומיליוני שירים באיכות Ultra HD (ב-24 ביט שנעים בין 44.1kHz ל-192kHz).

מלבד היותו זמין במכשירי אמזון – למשל ב-Fire TV, ברמקולי אקו ובטאבלטי Fire – ניתן להשתמש באמזון מוזיקה HD גם בשולחן העבודה, במכשירים ניידים מבוססי iOS ואנדרואיד, ובמכשירי צד שלישי אחרים.

חשוב להדגיש שאמזון תעביר את המוזיקה שלה בקבצים בפורמט FLAC – קודק חופשי ופופולרי לדחיסת אודיו ללא איבוד נתונים שבשונה מקודקים מאבדי-נתונים, כמו MP3 ו-AAC, אינו מסיר כל מידע מזרם השמע ומשמעות הדבר היא איכות גבוהה ומדויקת ביותר של סאונד.

"דיברנו עם אמנים רבים תוך כדי פיתוח אמזון מיוזיק HD, שהתלהבו מהפוטנציאל בעבור מעריציהם להיות מסוגלים להזרים את המוזיקה האהובה עליהם, ולשמוע אותה כפי שהיא הוקלטה במקור", הסביר סטיב בום, סגן נשיא אמזון מיוזיק, בהצהרה לתקשורת.

החברה גייסה את אמן הקנטרי האמריקני גרת' ברוקס ושירו המפורסם The Thunder Rolls, כדי לפרסם את השירות, ואף העלתה לדף אמזון מיוזיק בטוויטר קטע שבו האמן מסביר כמה חשוב לשמוע את הסאונד באיכות המשתווה לזו שבה הוקלטו הטרקים המקוריים.

השירות של אמזון ינסה לנצח בתחרות ההזרמות המוזיקליות מתחרים חזקים כמו ספוטיפיי, טידל ואפל מיוזיק, הפועלים ברחבי העולם וגם בארץ. החברה גם דאגה שהמחירים שלה יהיו אטרקטיביים למדי, וקבעה תעריפים חודשיים של 14.99 דולר למשתמשים רגילים ו-12.99 דולר ללקוחות אמזון פריים. לשם השווה, Tidal גובה 19.99 דולר לחודש בארה"ב, ואילו Apple Music ו-Spotify Premium עולים בערך 9.99 דולר לחודש, כשיש גם גרסה חינמית הכוללת פרסומות והזרמה פחות איכותית.

ה-Amazon Music HD זמין בארה"ב, בריטניה, גרמניה ויפן, כהתחלה, ומוצע לתקופת היכרות של 90 יום בחינם.

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים