נשים ומחשבים: ד"ר ססיליה וייסמן, מיינדסט

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שם: ד"ר ססיליה וייסמן, סמנכ"לית למחקר ופתוח במיינדסט, זרוע החדשנות של מטח

ד"ר ססיליה וייסמן, סמנכ"לית למחקר ופתוח במיינדסט, זרוע החדשנות של מטח. צילום: יח"צ

שם: ד"ר ססיליה וייסמן.

תפקיד: סמנכ"לית למחקר ופתוח במיינדסט, זרוע החדשנות של מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית).

ותק בתפקיד: שבע שנים, מאז הקמת MindCET.

תפקידים קודמים: מרצה באוניברסיטת תל אביב, מנהלת בית ספר אבן גבירול במדריד, מנהלת מחקר בתחום בריאות הנפש בממשלת ספרד, יועצת מחקר באיחוד האירופי וחוקרת באוניברסיטת לונדון. 

השכלה/שירות צבאי: ד"ר לפסיכולוגיה, תואר שני בפילוסופיה, תואר ראשון בפסיכולוגיה. 

משפחה: נשואה +3, סבתא ל-1. 

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? אנו חיים בעולם בו הטכנולוגיה הפכה לחלק טבעי מעולמנו. בני אדם ומכונות חכמות משולבים כמעט בכל אספקט של חיינו. למרות שהתכלית של מערכות חינוכיות היא לתת מענה לצרכים של הדורות הצעירים, מילדות ועד בגרות, הן הפכו ללא רלוונטיות. חוסר היכולת וההתנגדות שלהם לאמץ את המהפכה הטכנולוגית יצרו פערים גדולים במה שהם יכולים להעניק לצרכים של הלומד בעידן הדיגיטלי. החלטתי לחקור ולהבין את הטכנולוגיות המתפתחות, אשר משנות את הדרך בה אנו לומדים, במטרה להציע אלטרנטיבות חינוכיות שיכולות לשנות ולחדש את מערכות החינוך.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני לא חושבת שיש אפליה גלויה, אך בהחלט יש הטיה ברורה שלא מאפשרת לבנות להימשך, להתעניין ולרצות בהכשרה בתחומים הקשורים לטכנולוגיה.

תפקידנו הוא לעזור להתגבר על המחסום החברתי והתרבותי, שנמצא גם בינינו ההורים וגם בהיצע הקיים בשוק העבודה הנוכחי, לרבות בתפקידים צבאיים המוצעים לבנות. כל אלו מחזקים את ההטיה החברתית-תרבותית אשר משפיעה באופן משמעותי על ההזדמנויות הטכנולוגיות של בנות.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? מאז שנכנסתי לעולם המחקר, שהוא פחות מוטה, לא נתקלתי באפליה. עם זאת, אני נתקלת מדי יום בחוסר הנראות והיעדר הקול של נשים בתחום בו אני עוסקת. 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים