עידן חדש בשיתוף הפעולה הטכנולוגי-עסקי בין ישראל לאוקראינה?

The Industries of The Future - אירוע השיא של "שבוע החדשנות הישראלי" יתקיים בקייב ב-29-30/11 ביוזמת שגרירות ישראל באוקראינה ובשיתוף ארגון יוזמה ישראלית גלובלית ● שיחה עם שלמה (סולומון) עמר, מנכ"ל ומייסד AllStars-IT, הפועלת בתחום גיוס כוח אדם מקצועי באוקראינה עבור חברות גלובליות וישראליות, שגם תשתתף באירוע

11/09/2019 12:20
שלמה עמר, מנכ"ל ומייסד AllStarsIT. צילום: יח"צ

הקשר העסקי והטכנולוגי המתפתח בין אוקראינה לישראל מקבל זריקת עידוד משמעותית בפסגה שנתית, שתפגיש את מיטב הכוחות של קהילת ההיי-טק והיזמות הישראלית עם ראשי קהילת ההיי-טק האוקראינית. בשנה שעברה פקדו את הוועידה הראשונה יותר מ-400 אורחים, ונטלו בה חלק 60 חברות ישראליות ובינלאומיות. השנה צופים מארגני האירוע למספר משתתפים גדול עוד יותר, ובהם יותר מ-600 אורחים, 100 חברות סטארט-אפ ועשרות משקיעים, יזמים ומומחים מהארץ ומרחבי העולם.

מבין דוברי המפתח באירוע המרכזי יהיו איש העסקים ג'ון מדבד – מנכ"ל ומייסד OurCrowed, אמיר רפפורט – מנכ"ל ומייסד סייברטק, ויורי ווינשטיין – דירקטור במובילאייפלי הנמר – יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים, יתארח בוועידה וירצה על סוד ההצלחה של היזם הישראלי: " The Israel TIGERS of the Start-up nation – What's their unique secret of success".

באירוע ישתתפו חברות חוצות מגזרים ובהן חברות אנרגיה, מכללות מקומיות, בנקים, חברות תעופה ועוד.

AllStars-IT, בהובלת שלמה (סולומון) עמר, מנכ"ל ומייסד, תהיה חברת התוכנה הישראלית המרכזית אשר תציג באירוע Team Extension Road-Show, שאורגן על ידי הסניף האוקראיני של הקבוצה בשיתוף עם ארגון יוזמה ישראלית גלובלית, ו-Unit.city בתמיכת שגרירות ישראל באוקראינה. חברי המשלחת הישראלית יזכו לקבלת פנים עם נציגי שגרירות ישראל באוקראינה, ארוחת גאלה עם מנהלי תאגידים, משקיעים אוקראינים וישראלים, שולחן עגול עם נציגי עיריות ונציגי ממשל אוקראינים וישראלים וסיור במוקדי הטכנולוגיה המרכזיים של קייב המתפתחת.

בשנים האחרונות מהווה אוקראינה מוקד משיכה לחברות היי-טק ישראליות, שמבקשות להעסיק אנשי תוכנה אוקראינים. המחסור באנשי תוכנה בארץ מאלץ את החברות הישראליות לייצא חלק מהעבודה לחו"ל, כשאחד היעדים האטרקטיביים ביותר היום הוא קייב, שם מועסקים כ-20,000 אנשי תוכנה אוקראינים על ידי חברות ישראליות. מי שבולטת במיוחד בתעשיית מיקור-החוץ היא חברת AllStars-IT, האחראית לגיוס העובדים עבור עשרות חברות היי-טק ישראליות ומהווה, למעשה, שלוחה של תעשיית ההיי-טק הישראלית באוקראינה.

"האינטרס של החברות הישראליות בהעסקת עובדים אוקראינים נמצא בשילוב של שני גורמים מרכזיים: עלות העסקה נמוכה ועובדים איכותיים, שלומדים במסגרות לימוד ברמה גבוהה-  טאלנטים אמיתיים, שרמתם לא פחותה מזו של המתכנת הישראלי", מציין עמר. "האוקראינים הם לא יזמים באופיים, אבל הם עובדים אמינים וממושמעים. מה שמעניין את המתכנת האוקראיני הוא באיזו טכנולוגיה הוא יעבוד, והישראלים מספקים עבור העובד האוקראיני אתגר ועניין", הוא מוסיף.

קבוצת AllStars-IT הוקמה ב-2004, מונה יותר מ-700 מהנדסי תוכנה ומומחים, ומשרתת חברות סטארט-אפ והיי-טק ישראליות ובינלאומיות מהמובילות בעולם, באמצעות שני מרכזים: בישראל ובאוקראינה. עם לקוחות החברה נמנים AT&T, סאפ, רפא"ל, מנורה מבטחים, VMware, טבע, בנק ישראל, בנק הפועלים, כלל ביטוח ועוד רבות נוספות.

עמר, מוותיקי ענף ההיי-טק בישראל, מהנדס תוכנה ובוגר התוכנית להכשרת דירקטורים בחברות ציבוריות, הוא בעל קשרים ענפים במזרח אירופה ובמדינות הגוש הסובייטי לשעבר ואף משמש חבר כבוד בארגון השגרירים ומוביל תחום החדשנות וההיי-טק בארגון.

"כחברה ישראלית שעובדת בסביבה של צמיחה מהירה, אנו מבינים היטב את משמעות ה-Time To Market ואת הקצב הישראלי", מסביר עמר. "אנו עובדים בשונה מהחברות האוקראיניות המקומיות, והטמענו שיטת גיוס יוצאת דופן, שמטרתה קיצור זמני הגיוס ב-50% ביחס לשוק המקומי. זאת באמצעות צוות גדול של רכזות גיוס מנוסות באיתור מועמדים בתחומים הטכנולוגיים השונים, אשר מוכשר ומנוטר על ידי צוותי גיוס ישראליים, המחדירים בצוותים באוקראינה את חשיבות מהירות הגיוס, נושא בעייתי כשלעצמו בקרב חברות מקומיות אחרות. בנוסף, אנו מקיימים פעילות רחבה ומקצועית במודל של 'חבר מביא חבר' ו'ציד ראשים', ומקפידים על ביצוע פעילויות חברתיות כגון מפגשים מיוחדים לצורך ציד ראשים. תודות לכך, זכתה החברה בפרס ייחודי מטעם עיריית קייב, בגין תרומתה לקידום הענף באמצעות מערך מפגשי המיט-אפ שהקימה.

"רבות מהחברות הישראליות עדיין לא זכו לגלות את ההתפתחות הדרמטית שחלה בשוק השירותים באוקראינה, שעד לפני כחמש שנים נשלט על ידי חברות אוקראיניות, שהתנהלו בצורה של מנופול מקומי, ללא שחקנים ישראלים חזקים. ואולם בשנים האחרונות החברות הישראליות מקימות אתרי פיתוח באוקראינה תוך שהן קושרות עמנו קשרי שותפות הדוקים, תוך ההכרה בחשיבות השפה המשותפת והבנת המנטליות העסקית המקומית", הוא מסכם.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים