משרד עורכי דין בניחוח היי-טקיסטי

שיחה על המשרדים החדשים של עו"ד אתי קורן ועו"ד אבי גרודברג – ש"עושים חשק להגיע לעבודה" ומשדרים פתיחות, שיח פתוח, יצירתיות וחמימות – "לא משרד עו"ד סטנדרטי"

ברגע הראשון לא היה ברור אם הגעתי למשרדי חברת היי-טק או למשרדי עו"ד.

את עו"ד אתי קורן אני מכירה כמעט מאז הקמנו את אנשים ומחשבים – כלומר 38 שנה. אתי (הרשו לי לכתוב בשמה הפרטי), מבינה היטב בטכנולוגיה (שירתה בממר"ם), ולכן מאז ומתמיד מלווה חברות היי-טק וחברות סטארט-אפ, ויחד עם שותפה, עו"ד אבי גרודברג, מלווים גם אותנו, את אנשים ומחשבים, במשך כל השנים.

מזל טוב, אתי ואבי, על המשרדים החדשים במגדלי מידטאון ברחוב מנחם בגין, תל אביב. עברתם למגדל בלב העיר ממשרד בקומת קרקע בלב שכונת מגורים ברחוב ויסוצקי, שהיה לכם בית במשך 25 שנה. איך מחליטים לאן לעבור ואיזו סוג משרדים לעצב?

אתי: "נכון, עברנו ממשרדים עם גישה נוחה למגדל בלב העיר. חששנו שהשינוי יהיה טראומטי, אך התבידנו. גם המקום החדש הוא בית, בראש ובראשונה לעובדים ולא פחות ללקוחות, שמגיעים בעיקר מתחומי ההיי-טק והמקרקעין."

ספרי לי מעט על הפעילות של משרדכם.

"צוות ההיי-טק של המשרד מלווה באופן קבוע עסקאות מיזוג, רכישה והשקעות רבות בתחום ההון סיכון. עם הלקוחות נמנות חברות טכנולוגיה והיי-טק מובילות, יזמים, חברות הזנק וקרנות הון סיכון, בהם: מטריקס, קרן AWZ הקנדית, שהשקיעה עשרות מיליוני דולרים בשנתיים האחרונות בחברות סייבר ישראליות, אורקם ועוד. את מטריקס אנו מלווים בעסקאות רכישה, לאחרונה בעסקה של רכישת החברות מידעטק וכן דנה הנדסה על ידי אביב מקבוצת מטריקס, עסקאות בהיקפים של עשרות מליוני שקלים כל אחת. המשרד מלווה עסקאות של חברות שנרכשות על ידי גורמים אחרים בענף בהם – נס, וואן, יעל, UCT ,GNG AI

אבי, מומחה בדיני מקרקעין, מלווה עסקאות גדולות ומסובכות ומייצג בתחום המקרקעין יזמים כגון קבוצת רוגובין, חברת מובילאיי, ועוד".

מה היה חשוב לכם במשרדים החדשים?

"הבית החדש היה צריך לשקף את האופי שלנו כעו"ד עסקיים, יצירתיים, לא משרד 'סטנדרטי', אלא משרד שיתאים לנו ויעשה חשק להגיע לעבודה בבוקר. משרד שעושה עסקים, מקום של הידברות, שיח, עשייה יצירתית, מתן פתרונות, מחשבה מקורית, מקום שמאפשר לנשום (למרות שלא ניתן לפתוח את החלונות), מרחיב את הנפש ויוצר אווירת חמימות ופתיחות. בהתחלה ידענו רק להגדיר מה אנחנו לא רוצים – לא משרד קר מנוכר, לא מסדרונות ארוכים וצרים וקופסאות סגורות".

נראה לי שהצלחתם במשימתכם, המשרד בנוי סביב חלל מרכזי כמו בכניסה של בית – סלון, מרפסת, בר קפטריה ומטבח. הכל נעים, מרווח, פתוח וצבעוני. פינות ישיבה, חללי עבודה משותפים וגם לכל עובד משרד משלו, פתוח לגמרי לנוף האורבני וכן לחלל הציבורי, משרה אווירה רגועה עם רהיטים לבנים. איך אתם מרגישים אחרי כחודשיים כאן?

לב המשרד – הקפטריה הפתוחה. צילום: יואב פלד

"אכן יש לנו בית חדש, אליו שתרגלנו אליו בשנייה, וכדברי העובדים: 'מה זה המשרד ה-מ-ה-מ-ם הזה'… בפינות הישיבה ובחללים הפתוחים מתקיימות שיחות התייעצות בין העובדים. בנוסף, כשהחדרים שקופים יש אווירת עבודה גם בחדר, כי העובד נראה כלפי חוץ".

ספרי לי על משרד האדריכלים שלכם.

"בחרנו במשרד האדריכלים הדס מקוב אדריכלות פנים. המצגת הראשונה שהציגו בפנינו הדס מקוב וקרן ליסקובסקי שידרה אווירה אורבאנית-ביתית. הייתה בה הכנסת הנוף של הבניינים בסביבה פנימה, ועם זאת, השימוש בחומרים החמימים (כמו קיר הלבנים בגוונים היותר חמים, הסלון בקפטריה) שיוו למקום את האווירה הביתית ואת תחושת ה-Welcoming. בנוסף, נעשה שימוש בגרפיקה תואמת בסגנון אורבאני בחדרי הישיבות וב'סלון' ההמתנה. החיבור עם הדס וקרן היה מיידי, הן הבינו את ה'ראש' שלנו והיטיבו לתכנן משרד שהוא לא רק מיוחד ויפה, אלא גם פרקטי, פונקציונאלי ומתאים לצרכינו".

לשיחה הצטרפה האדריכלית הדס מקוב, שפירטה: "נכון מאד, אתי ואבי לא רצו לשדר משרד סטנדרטי כבר כמו מרבית משרדי עו"ד. לדוגמה, הקפטריה שמוקמה בלב החברה והוצמדה לכניסה (כקונספט היי-טקיסטי מובהק) ומעל לכל – עצם העובדה שנשארה פתוחה. בעוד שבמשרדי עו"ד טיפוסיים ממקמים את הקפיטריה בממ"ד הסגור, בין היתר כדי שהפסקות העובדים יהיו קצרות, במשרד הנעים של אתי ואבי מברכים ומקדמים שיח בין העובדים, והחלל הפתוח תורם לכך. בד בבד, המחיצות המגדירות את החדרים ואת חדרי הישיבות מייצרות אקוסטיקה ברמה גבוהה, ולכן הפתיחות של הקפיטריה לא פוגעת בעובדים או בלקוחות. הקפדנו לשלב את הנוף האורבאני כבר מהכניסה למשרדים, למעשה כבר מהיציאה מהמעליות – וזה אפקט ה-WOW".

במרבית משרדי עו"ד מקובל שהחדרים סגורים ואף אחד לא יודע מה קורה בהם.

אתי: "נכון, במשרדי עו"ד רבים מבקשים שיודבק על גבי מחיצות הזכוכית פילם מהרצפה ועד התקרה כדי לטשטש ולשמור על פרטיות. במשרד הזה הושם דגש על הפתיחות והשקיפות, גם בחדרי העובדים וגם בחדרי הבעלים. בחדר הישיבות הותקנו וילונות הניתנים להסטה לפי הצורך.

כששומעים את תגובות העובדים והלקוחות אני מרגישה שעשינו את שלנו, וכי המשימה הושלמה בהצלחה".

עיצוב – הדס מקוב אדריכלות פנים – www.hadasmakov.com.

מעצבת מובילה – קרן ליסקובסקי, ואיתה בצוות אורין קרהולה-מליחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים