אפל מגיבה בחריפות לדו"ח הפגיעויות ב-iPhone של גוגל

בתגובה לדו"ח של פרויקט ZERO של גוגל, שלפיו פגיעויות בפלטפורמת iOS אפשרו לאתרים להחדיר נוזקות למכשירי iPhone ולגנוב נתונים אישיים של בעליהם במשך כמה שנים, טוענת אפל כי הפרסום יצר רושם מוטעה של ניצול המוני של הפגיעויות בעוד שהושפעו ממנו פחות מתריסר אתרים שהיו פעילים חודשיים בלבד

טים קוק, מנכ"ל אפל.

לאחר הסערה שעורר הדו"ח של פרויקט ZERO של גוגל, שלפיו פגיעויות רציניות בפלטפורמת iOS של אפל אפשרו לאתרים להחדיר נוזקות למכשירי iPhone במשך כמה שנים ולגנוב פרטים אישיים של בעליהם, פרסמה אפל באתר שלה תגובה חריפה בניסיון להרגיע את משתמשיה.

לדבריה, הפוסט של גוגל, שפורסם שישה חודשים לאחר ששוחררו טלאי האבטחה, "יצר רושם מוטעה של ניצול המוני של הפגיעויות… וגרם לחששות בקרב כל בעלי ה-iPhone שמכשיריהם נפרצו. זה מעולם לא קרה".

"ראשית", טוענת אפל, "התקיפות המתוחכמות היו ממוקדות בקבוצה מצומצמת ולא ניצול המוני של פרצה ב-iPhone כפי שתואר. התקיפות השפיעו על פחות מתריסר אתרים, שהתמקדו בתוכן הקשור לקהילת האויגורים (מיעוט מוסלמי בסין)".

"שנית", מציינת אפל, "כל הראיות מעידות שאותם אתרים פוגעניים היו פעילים במשך זמן קצר בלבד – בערך חודשיים, ולא שנתיים כפי שטענה גוגל. תיקנו את הפגיעויות  בפברואר – עבדנו מהר במיוחד כדי לפתור את הנושאים הללו תוך 10 ימים לאחר שנודע לנו עליהם. כשגוגל פנתה אלינו כבר היינו בתוך תהליך התיקון של הבאגים שנוצלו לרעה".

עוד מציינת אפל, כי "אבטחה היא מסע ארוך שלא נגמר… צוותי אבטחת המוצר שלנו סביב העולם מספקים באופן קבוע ושוטף הגנות וטלאים לפגיעויות ברגע שהן מתגלות. לעולם לא נפסיק את העבודה כדי לשמור על בטיחות משתמשינו".

גוגל מצדה ציינה, כי היא עומדת מאחורי הדו"ח המקורי שלה. דובר החברה מסר, כי "פרויקט Zero מבצע מחקר טכני, שנועד לקדם את ההבנה של פגיעויות אבטחה, המובילה לאסטרטגיות הגנה טובות יותר. אנו עומדים מאחורי המחקר המעמיק שנכתב כדי להתמקד בהיבטים הטכניים של הכשלים הללו. נמשיך לעבוד עם אפל ועם חברות מובילות אחרות כדי לסייע בשמירה על אנשים באינטרנט".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים