הסכם דור 5 בין ארה"ב לפולין – כדי להדיר את וואווי מאירופה

סגן נשיא ארה"ב וראש ממשלת פולין חתמו אתמול על ההסכם, הקובע כללים מחמירים לגבי ספקים שיוכלו לקחת חלק בפריסת הרשתות החדשות בפולין

משפיעה על שרשראות האספקת. מלחמת הסחר סין-ארצות הברית. צילום: BigStock

ארצות הברית חתמה אתמול על הסכם עם פולין, שנועד לאבטח את רשתות דור 5 במדינה האירופית, בצעד שעלול לגרום להדרת וואווי או חברות תקשורת סיניות אחרות מרשתות במדינה.

ההסכם הזה תואם את מסע השכנועים של הממשל האמריקני בקרב חברות ומדינות בנות בריתה למנוע שימוש בטכנולוגיה סינית בפריסת הרשתות של הדור הבא, בטענה כי הין עלולות להעמיד את הנתונים של האזרחים בסכנת ריגול, ואף מאיים, כי אם ישתמשו במוצרים סיניים הן יסכנו את שיתוף המודיעין עמה.

ההסכם נחתם בין סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, המבקר בוורשה לרגל טקס זיכרון לשנת ה-80 למלחמת העולם השנייה, לראש ממשלת פולין, מתיאוש מורבייצקי. לדברי פנס, ההסכם עם פולין יהווה "דוגמה חיונית לשאר אירופה".

"אנו מאמינים שכל המדינות צריכות להבטיח, כי רק ספקים אמינים ומהימנים ישתתפו ברשתות שלנו כדי להגן עליהן מגישה לא מורשית או מהתערבות", צוין בהצהרה, שדווקא לא הוזכרה בה סין, או שמות של חברות.

ההסכם קובע, כי יש להחמיר בהערכת הספקים השונים, כולל האם הם מפוקחים על ידי ממשלה זרה, וכי יהיו נתונים ל"בדיקה שיפוטית בלתי תלויה". עוד ייבדקו הספקים אם יש להם מבנה בעלות שקוף, מוניטין של התנהלות ארגונית אתית, והאם הם נתונים ל"משטר חוקי המאלץ אותם לנהוג בפרקטיקות ארגוניות שקופות".

בשיחה עם עיתונאים לאחר החתימה, ציין מנהל המטה של סגן הנשיא, מרק שורט, כי "אנו חייבים לעמוד יחד מנגד כדי למנוע מהמפלגה הקומוניסטית הסינית מלהשתמש בשלוחות כמו וואווי כדי לאסוף מידע מודיעיני במטרה לסייע לשירותי המודיעין האזרחיים והצבאיים של סין – באמצעות הטכנולוגיה שלנו". עוד הוסיף, כי "הסכם זה גם יעודד מדינות נוספות בעולם להבטיח שרק ספקים מהימנים יקבלו גישה לרשתות המתפתחות שלהן".

מוקדם יותר השנה פוטר מוואוי עובד שלה, שנעצר בפולין בחשד לריגול עבור ממשלת סין. החברה הצהירה כי פעילותו הפלילית לכאורה לא הייתה קשורה לעבודתו בחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים