נשים ומחשבים: לי צרפתי, רד

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לי צרפתי, ראשת צוות פיתוח בתחום Network Virtualization, במרכז הפיתוח של חברת רד בבאר שבע

לי צרפתי, ראשת צוות פיתוח בתחום Network Virtualization, מרכז הפיתוח של חברת רד בבאר שבע. צילום: יח"צ

שם: לי צרפתי.

תפקיד: ראשת צוות פיתוח בתחום Network Virtualization בחברת רד, במרכז הפיתוח של החברה בבאר שבע. 

ותק בתפקיד: שנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: מהנדסת תוכנה ב-RAD במשך שנתיים וחצי.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת המחלקה להנדסת תקשורת באוניברסיטת בן גוריון. שירתי ביחידת הלווינות של מודיעין.

משפחה: נשואה באושר.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? העניין במדעים וטכנולוגיה התחיל בגיל צעיר, כבר בתיכון נמשכתי לתחום. מאז היה לי ברור שאני אעסוק בו בהמשך. גם בצבא שירתי ביחידה טכנולוגית במודיעין, שבה נחשפתי לעולם התקשורת. משם הבחירה ללמוד הנדסה הייתה פשוט הבחירה הטבעית עבורי. התחום הטכנולוגי הוא מרתק בעיני, פיתוח מוצר חדשני כולל הרבה יצירתיות ועניין. מאוד מספק להיות חלק מעשייה שמביאה לערך ולשינוי משמעותי.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? ברור. מספיק להסתכל במה שקורה בענף שלנו ובמשק בכלל. אחוז הנשים בתעשייה שעובדות בתפקידים טכנולוגיים הוא נמוך, ושל נשים בתפקידי ניהול בכירים הוא עוד יותר נמוך. גם היום אני עדיין שומעת מנשים שקרובות אליי על ראיונות שבהם שואלים אותן שאלות לא ענייניות על הרקע המשפחתי שלהן ועל הכוונות להרחיב את המשפחה. מצער שהתופעה הזאת עדיין קיימת, ושנשים לא נמדדות על סמך כישוריהן והיכולות שלהן.

אבל, מעבר לזה, אני חושבת שהיום הבעיה הכי גדולה היא שנשים פשוט לא פונות לתחום הזה. הכל מתחיל בחינוך. בחברה שלנו נשים מוסללות כבר מגיל צעיר מאוד לתפקידים שנחשבים יותר "נשיים" ולכן לא הרבה בוחרות ללמוד מקצועות טכנולוגיים שנחשבים "גבריים" יותר. אני גם מרגישה שבאופן כללי נשים פחות מעזות מגברים, לדוגמה, לפעמים אישה לא תגיש מועמדות למשרה אלא אם היא בטוחה שהיא עומדת בכל הקריטריונים, לעומת זאת גבר עם אותם נתונים לא יחשוב פעמיים. 

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? לשמחתי, לא נתקלתי אישית באפליה. יחד עם זאת, אני כן מרגישה לפעמים שאני צריכה להוכיח את עצמי קצת יותר. אני גאה בכך שרד היא חברה שמקדמת נשים, יש הרבה נשים בעמדות ניהול בכירות, ואצלנו במרכז הפיתוח בבאר שבע יש הרבה מהנדסות. אני גם חייבת לציין לטובה את פארק ההיי-טק בבאר שבע, בו שמים דגש על הנושא ופועלים למען שוויון מגדרי. רק לפני מספר חודשים השתתפתי במחזור השני של קורס לניהול בכיר לנשים, שהובילה עמותת כ"ן יחד עם הנהלת גב-ים נגב ואונ' בן גוריון. במהלך הקורס דנו בפערים ובקשיים שנשים חוות בתעשייה, ופגשנו מנהלות בכירות מרשימות ומעוררות השראה. בשורה התחתונה, זה בידיים שלנו – חינוך שוויוני, השקעה ומקצועיות יצמצמו את הפערים ויביאו לשוויון מגדרי.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים