פלייטיקה הישראלית קנתה חברת גיימינג מפינלנד ב-275 מיליון דולר

הנרכשת, סיריוסלי, מפתחת את המשחק בסט פרנדס מובייל, שמאז שהושק לפני חמש שנים זכה לכ-100 מיליון הורדות ● בין המדבבים של סרטון האנימציה ששוחרר סביב המשחק: מארק האמיל, שדיבב את הדמות של לוק סקייווקר במלחמת הכוכבים

בדרך לנסדא"ק. פלייטיקה. צילום: פלי הנמר

ענקית הגיימינג הישראלית פלייטיקה רכשה את סיריוסלי (Seriously), החברה הפינית שמפתחת את משחק המחשב בסט פרנדס מובייל. סכום הרכישה לא פורסם, אבל על פי דיווחים, הוא עומד על 275 מיליון דולר. מאז שהושק המשחק לפני חמש שנים הוא רשם כ-100 מיליון הורדות ובכל יום משחקים בו שני מיליון בני אדם.

סיריוסלי היא חברה מהלסינקי שמעסיקה כ-90 עובדים. בדומה לרוביו, שפיתחה את אנגרי בירדס, גם סיריוסלי הפיקה סרטון אנימציה על המשחק שלה, שאחד המדבבים בו הוא מארק האמיל, בעל עבר עשיר בתחום. בין היתר, הוא דיבב את דמותו של לוק סקייווקר במלחמת הכוכבים.

פלייטיקה הוקמה ב-2010 וכבר ב-2013 נרכשה על ידי סיזרס אינטראקטיב אנטרטיינמנט, ששלוש שנים לאחר מכן מכרה אותה לקונסורציום של חברות גיימינג סיניות על פי שווי שוק של 4.4 מיליארד דולר.

הרכישה הנוכחית מעלה את מספר החברות שפלייטיקה קנתה ל-16. האחרונה שבהן היא ווגה הגרמנית, שעל רכישתה הודיעה החברה הישראלית בדצמבר האחרון – תמורת 100 מיליון דולר. בין החברות הנוספות שהיא קנתה, הפעם חברה ישראלית, נמצאת ג'לי בוטון, בתמורה לעשרות מיליוני דולרים.

לדברי רוברט אנטוקול, המנכ"ל ואחד ממייסדי פלייטיקה, "רכישה זו מקרבת אותנו להפוך לחברת הגיימינג הגדולה במערב ואני בטוח שהצוות של סיריוסלי יסייע לנו להגיע לכך".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים