הרבעון של סיילספורס: גידול בהכנסות, צניחה ברווח הנקי

ההוצאות הגדולות על הרכישות של טבלאו וקליקסופטוור סייעו להביא לצניחה של 63% ברווחיות הרבעונית ● למרות הירידות, מארק בניוף, מנכ"ל ענקית הענן, אמר כי היא חוותה רבעון "מדהים"

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס. צילום: יח"צ

סיילספורס סיימה את הרבעון השני ואת המחצית הראשונה של השנה הכספית עם תוצאות מעורבות, המעידות על עליות בהכנסות לצד ירידות תלולות ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה בסוף השבוע. הסיבה לצניחה ברווחיות בשתי התקופות היא גידול רב יותר בהוצאות מאשר בהכנסות.

אלא שלמרות הקיטון ברווח הנקי, המשקעים הביעו שביעות רצון והעלו את שער המנייה של סיילספורס ב-2.25%. זאת, מאחר שניתוח לעומק של התוצאות מעלה שענקית הענן עיכלה בהצלחה את שתי החברות שהיא רכשה באחרונה – טבלאו, שנקנתה תמורת 15.7 מיליארד דולר, וקליקסופטוור הישראלית לשעבר, שהיא ביצעה את רכישתה תמורת 1.37 מיליארד. כמו כן, המשקיעים היו שבעי רצון מכך שההכנסות הרבעוניות של החברה היו גבוהות מההערכות.

ולתוצאות בהרחבה

הנתונים מראים שבמחצית הראשונה של השנה הכספית, ההוצאות של החברה זינקו ב-24.82% ל-7.47 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו בשיעור נמוך יותר – 23% – ל-1.45 מיליארד. הגידול הרב בהוצאות הושפע, בין היתר, מהסכום שסיילספורס שילמה על שתי החברות שרכשה. בעקבות הגידול בהוצאות, הרווח התפעולי פחת ב-12.42% ל-268 מיליון דולר והרווח הנקי – ב-25% ל-483 מיליון.

גם ברבעון נרשמה עלייה גדולה יותר בהוצאות, שעלו ב-24.42% ל-3.94 מיליארד דולר, מאשר בהכנסות, שגדלו ב-21.52% לארבעה מיליארד – 50 מיליון יותר מתחזיות האנליסטים, שצפו שהן יעמדו על 3.95 מיליארד. חלוקת ההכנסות מעלה כי מכירות המנויים והתמיכה רשמו עלייה של 22.39% ל-3.75 מיליארד דולר ומכירות השירותים גדלו ב-14.03% ל-252 מיליון. הרווח הנקי של החברה צנח ב-69% ל-91 מיליון דולר והרווח למנייה – ב-70% ל-12 סנט.

סיילספורס רשמה ירידה תלולה גם ברווח התפעולי, שנחתך בקצת יותר מחצי ל-58 מיליון דולר. סייעה לכך עלייה של כ-28% בהוצאות התפעוליות, שעמדו על קרוב לשלושה מיליארד. ההוצאות הגולמיות רשמו עלייה של 13.9% ל-967 מיליון דולר, הרווח צמח ב-24.59% למעט יותר משלושה מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 75.81%.

למרות הירידות התלולות ברווחים, מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, כינה את הרבעון שעבר על החברה "מדהים" ואמר כי בעקבותיו, היא מעלה את תחזית ההכנסות לכל השנה הכספית ל-16.9 מיליארד דולר. "הביקוש למוצרים שלנו לא היה טוב יותר ואנחנו אופטימיים לגבי העתיד", ציין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים