גוגל וג'ימייל חוו הלילה הפסקה עולמית בשירותים, בעיקר בארה"ב

רבבות סבלו מחוסר יכולת להיכנס לשירותים החיוניים בלילה שבין יום ב' ליום ג', כשלפי אתר Down Detector הפסקת הפעילות דווחה בעיקר על ידי גולשים אמריקנים אך גם ביפן, אירופה וישראל

כניסה לחשבון גוגל. צילום: BigStock

אלפי משתמשי גוגל ושירותי הדואר שלה ג'ימייל דיווחו הלילה (ג') כי סבלו מהפסקות בשירותי הענקית ממאונטיין ווי שהתבטאו בהפרעות שונות, ונמשכו מספר שעות בכל רחבי העולם, אך בעיקר בארה"ב.

אתר Down Detector, העוקב אחר הפסקות ובעיות באתרים ובשירותים באמצעות דיווחי גולשים, מעיד על שיא של יותר מ-5,000 דיווחים על הפסקות וסוגיות הכרוכות בכך, שהתחילו בסביבות השעה 21:00, הגיעו לפיק ב-1:00 בלילה ודעכו כליל עד לשעה 4:00 לפנות בוקר (על פי שעון ישראל).

"הלוואי שיפרסמו הודעה שאומרת שהם נפלו כדי שאדע שזה לא אני"

היעדר עדכון המשתמשים מתסכל. אילוסטרציה: alphaspirit/BigStock

היעדר עדכון המשתמשים מתסכל. אילוסטרציה: alphaspirit/BigStock

לפי תגובות שונות באתר, התקלות השפיעו למעשה על הכניסה לחשבון הגוגל, ולפיכך על היכולת לגשת לחלק גדול משירותיה. בתגובה אחת באתר נכתב כי: "אני לא יכול לגשת לאף אחד מחשבונות גוגל שלי, אבל זה עובד בטלפון שלי ובמצב אינקוגניטו (גלישה בסתר – ג"פ)".

גולשת אחת כתבה למשל: "ג'ימייל ניתק אותי ואז לא הסכים לקבל את הסיסמה שלי. יצרתי סיסמה חדשה. אימתתי אותה. לא עבד. עשיתי זאת פעמיים נוספות לפני שזה עבד, בערך ב-1:30. כל כך מתסכל! הלוואי שיפרסמו הודעה שאומרת שהם נפלו כדי שאדע שזה לא אני".

עיקר הדיווחים הגיעו מגולשים מהחוף המזרחי של ארה"ב, שממוקמים בערים ניו יורק ובוסטון למשל; מהחוף המערבי, מתושבים בסביבות סן פרנסיסקו ולוס אנג'לס; וכן מיוסטון ודאלאס שבטקסס ואף ממקסיקו. גם ברחבי אירופה ניכרו הפרעות בשירותים, ובנראה כי ביפן חלו הפרעות קשות כמו בארצות הברית. מישראל הגיעו גם כן דיווחים על תקלות.

בסביבות השעה 1:00 דיווחה גוגל באמצעות לוח מחווני הסטטוס של G Suite כי "הבעיה ב-Gmail אמורה להיפתר בעבור רוב המשתמשים שהושפעו". גוגל אמרה כי לא תספק עדכונים נוספים דרך לוח המחוונים, אך לדבריה היא תמשיך לעבוד לשחזור השירותים המלא למשתמשים המושפעים הנותרים.

גוגל לא שלחה לעיתונות הודעה רשמית על התקלה ולא התייחסה לדיווחים מלבד בדיווח הלאקוני באתרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים