HP OfficeJet Pro 9013 – מספקת את מה שהיא מבטיחה

OfficeJet Pro 9013 מביאה אל השולחן מכונת הדפסה שקטה וקלה לתפעול, שמתחברת בקלות לרשת המקומית, במיוחד אם בוחרים להשתמש ב-Wi-Fi, ועונה על צורך בעומסי הדפסה קלים עד בינוניים

מי שמכיר את שמות המדפסות של HP יודע פחות או יותר מיד לפי השם מה מציעה המדפסת בגדול. מדפסות ה-OfficeJet לאורך השנים הן מדפסות הזרקת דיו, שמיועדות לעומסי הדפסה עסקיים קלים עד בינוניים, קרי עסקים קטנים, ביתיים, או קבוצות עבודה מוגדרות בתוך ארגון גדול.

OfficeJet Pro 9013 היא אחת משלוש מדפסות הכל כלול חדשות ששולחת HP לקרב על ההדפסה בשוק המשרדי הזה. היא האמצעית בין השלוש, כשההבדלים הם נפח מגירת ההזנה, מהירות ההדפסה המרבית ומחזור ההדפסה החודשי שהן מיועדות לו. היא מבוססת על ארבעה ראשי הזרקת דיו, כשהמחסנית של הצבע השחור גדולה באופן משמעותי מזו של שלוש חברותיה הצבעוניות.

9013, כפי שנקרא לה בקיצור, מציעה מהירות הדפסה של 22 עמודים לדקה בשחור ועד 18 עמודים לדקה בצבע. הנתונים האלה מתייחסים, כמובן, להדפסה שמכסה 5% מהדף בדיו באיכות טיוטה, ובמהלך הבדיקות התברר, שאפשר גם להגיע למהירות של 23 עמודים לדקה בשחור, אבל בצבע הגעתי בממוצע לכ-16.5 עמודים בלבד, אם כי עדיין קרוב מאוד למה שמבטיחה החברה.

קיבולת ההזנה של 9013 עומדת על 250 דפים, מול 225 דפים של המדפסת הקומפקטית יותר 8023 ומול 500 דפים של המדפסת הכבדה יותר 9023, שגם מציעה מהירות הדפסה מרבית של 24 דפים. כל שלוש המדפסות מצוידות בנוסף בקורא מסמכים אוטומטי בחלק העליון, שיכול להכיל עד 35 דפים. הוא תומך בסריקה דו צדדית, והוא עושה את זה היטב כשבוחרים באפשרות הזאת, גם כשמדובר בעשרות דפים.

לשלוש מדפסות ה-OfficeJet Pro החדשות, כולל ה-9013 כמובן, יש מסך מגע שמאפשר לשלוט בעניינים. מסך המגע במדפסת המסוימת הזאת הוא בגודל 2.6 אינץ' והוא מגיב מצוין ללחיצות. הוא גם עוזר היטב בזמן ההגדרות. תהליך ההוספה של המדפסת לרשת האלחוטית, והיא מציעה תמיכה בערוצי 2.4/5 גיגה-הרץ במקביל, היה מהקלים שבהם נתקלתי והוא עבר חלק ללא כל בעיות. גם שאר ההגדרות, כולל הרישום לאתר של HP כדי לאפשר שני דברים נחמדים מאוד: כתובת דואר אלקטרוני וגם הגדרת משימות חכמות.

כתובת הדואר, שלאחר קביעתה המדפסת מדפיסה דף עם הכתובת כדי לאפשר להעתיק אותה לתוכנת הדואר, מאפשרת שליחת קובצי תמונה וטקסט כחלק מהודעה. כשמגיעים למשרד, הדפים כבר מחכים במגש היציאה, שיכול להכיל עד 60 דפים לכל היותר, וזו אפשרות נחמדה ביותר. האפשרות להגדיר משימות חכמות מאפשרת לאחר מכן בלחיצת כפתור לבצע משימות כמו סריקת מסמכים לדואר או לתיבת ה-Dropbox, הדפסת תמונות ששמורות בתיקייה מסוימת ועוד.

נחמד, אך לא כל האפשרויות שחיפשתי היו שם – כולל גם בעמידה מול הפאנל עצמו. אחת האפשרויות שהיו מאוד חסרות לי זו סריקה ישירה לקובץ PDF במחשב. כדי לעשות זאת צריך להשתמש ביישום שמציעה HP לכל הפלטפורמות כמעט, כולל טלפונים, שעונה לשם HP Smart. היא גם מאפשרת להגדיר כל דבר שקשור למדפסת, והיא בעצם נמצאת במרכז של מה שב-HP מכנים עבודה משרדית חכמה, שההדפסה והסריקה היא חלק ממנה.

האפליקציה עובדת מצוין גם בטלפון, כולל אפשרות להתחבר לשירותי אחסון ורשתות חברתיות שונות לצורך סריקה והדפסה. דרך אגב, תמונת צבע על דף A4 מלא שנשלחת מהטלפון להדפסה זקוקה לקצת יותר מ-52 שניות בממוצע כדי להגיע במלואה למגש היציאה.

כברירת מחדל מגיעה המדפסת עם מחסניות דיו מסדרת 963, שספקות יכולת להדפיס עד כ-700 דפים עבור מחסניות הצבע ועד כאלף דפים עבור המחסנית השחורה. אבל לאחר שהן מתרוקנות, עדיף, כמובן, מבחינת מחיר לרכוש את המחסניות מסדרת 963XL שמציעות, בהתאמה, כ-1,600 וכ-2,000 דפים. מחירי המחסניות בשוק נעים על טווח רחב במיוחד, אבל בממוצע המחיר למחסנית שחורה הוא 215 שקלים, שזה אומר כ-11 אגורות לדף בכיסוי של 5%, והמחיר למחסנית צבע הוא 145 שקלים, שזה אומר כ-38 אגורות לדף בכיסוי זהה. לא זול, אבל באמת שכבר לא כל כך יקר כמו פעם ועובר עסק בינוני אפילו סביר.

המחסניות הקטנות יותר, 963, עולות 150 ו-105 שקלים בהתאמה, ואז המחיר לדף שחור מגיע ל-15 אגורות ולדף צבעוני אפילו ל-60 אגורות. ממש לא משתלם, אלא אם ממעיטים להדפיס.

יש אולי עוד משהו שצריך לקחת בחשבון: המדפסת נראית טוב. העיצוב שלה אולי פשטני, בקווים ישרים לחלוטין, אבל השילוב של צבעי לבן בוהק עם אפור אלגנטי בהחלט מוצלח והוא ייראה טוב בכל משרד ובכל בית.

בשורה התחתונה: OfficeJet Pro 9013 היא מדפסת שמספקת את מה שהיא מבטיחה. במחיר של 599 שקלים היא מביאה אל השולחן מכונת הדפסה שקטה וקלה לתפעול, שמתחברת בקלות לרשת המקומית, במיוחד אם בוחרים להשתמש ב-Wi-Fi. היא אמנם לא מושלמת, ואת עבודות הסריקה באמת שעדיף לעשות מתוך היישום ולא ישירות מהפאנל, והיא לא מספיקה, לדעתי, למשרד שבאמת מדפיס כמויות של נייר בכל חודש – גם בגלל שיש לה רק מגש אחד, אבל לצרכים של משרד בינוני/ביתי או מדפסת קבוצתית היא בהחלט יכולה להתאים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים