זינוק בהפסד של אובר; האנליסטים: ספק אם החברה יכולה להרוויח

החברה הציגה ברבעון השני עלייה בהכנסות לצד גידול תלול בהפסד הנקי - שהביא לירידה חדה במנייה שלה במסחר שלאחר סגירת השערים בוול-סטריט ● הסיבה: עלייה חדה בהוצאות - ככל הנראה עקב רצון החברה להציג גידול בהכנסות בכל מחיר

דרה קוסרשאהי, מנכ"ל אובר ומהמשקיעים בדיל. צילום: ג'ורג' גרינסטד, מתוך ויקיפדיה

אובר סיימה את הרבעון עם תוצאות מעורבות, שלא התקבלו טוב בשוק. זאת, לאחר שעל פי הדו"חות הכספיים, שאותם היא פרסמה בסוף השבוע, ההכנסות הרבעוניות שלה רשמו עלייה נמוכה יותר מההוצאות וההפסד הנקי שלה זינק בכמעט פי שישה. במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות של חברת התחבורה השיתופית עלו, אולם היא עברה מרווח להפסד נקי.

זאת ועוד, החברה פספסה את תחזיות האנליסטים, שציפו שההכנסות הרבעוניות יעמדו על 3.5 מיליארד דולר, כאשר הנתון בפועל הגיע ל-3.17 מיליארד. גם כלל ההכנסות לנהגים היו נמוכות מהצפי: 15.75 מיליארד דולר אל מול 15.83 מיליארד. ההפסד הנקי הרבעוני האמיר ב-498% ל-5.24 מיליארד דולר וההפסד למנייה עלה ב-134.82% ל-4.72 דולר.

הביצועים של אובר התקבלו במורת רוח רבה בשוק: מניית החברה צנחה בסוף השבוע במסחר שמעבר לדלפק ב-9%. זאת, לאחר שבמסחר הרגיל, לפני פרסום הדו"חות, היא רשמה זינוק של 8%. האנליסטים, מצדם, הטילו לאחר שנודעו התוצאות ספק לגבי יכולתה של החברה להיות רווחית. כמו כן, העובדה שההוצאות עלו בצורה חדה מאוד מעלה את הסברה שהנהלת אובר רוצה להגדיל את ההכנסות כמעט בכל מחיר. המספרים מראים שההוצאות הרבעוניות זינקו ב-146% ל-8.65 מיליארד דולר ובמחצית הן צמחו ב-94.22% ל-12.78 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות החצי שנתיות גדלו ב-17.06% בלבד ל-6.27 מיליארד דולר.

על רקע הגידול התלול בהוצאות, החברה רשמה ברבעון זינוק של פי 7.5 בקירוב בהפסד התפעולי ל-5.5 מיליארד דולר ומעבר להפסד תפעולי של 6.23 מיליארד דולר בהשוואה לרווח של 3.49 מיליארד במחצית הראשונה של 2018. ההפסד הנקי החצי שנתי הסתכם ב-6.25 מיליארד דולר אל מול רווח נקי של 2.87 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של אובר זינקו ב-219.2% לקרוב לשבעה מיליארד דולר, ההוצאות הגולמיות גדלו ב-29.66% ל-1.74 מיליארד, הרווח הגולמי עלה ב-28% ל-1.83 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 57.08%.

בהנהלה מעדיפים לחבוש משקפיים ורודים

דרק קוסרשאהי, מנכ"ל אובר, העדיף להסתכל על הצד החיובי ואמר כי "האסטרטגיה שלנו עובדת יפה, עם גידול של 35% בטיפים שהנהגים מקבלים ועלייה של 37% בהזמנות. ביולי הגענו, בפעם הראשונה, ליותר מ-100 מיליון משתמשים, ואנחנו הופכים יותר ויותר לחלק מחיי היום יום בערים השונות שבהן אנחנו פועלים".

נלסון צ'אי, מנהל הכספים של החברה, אמר דברים שהתקבלו בחוסר אמון על ידי האנליסטים: "אנחנו ממשיכים להשקיע בצורה אגרסיבית בצמיחה, אבל אנחנו רוצים שהיא תהיה צמיחה בריאה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הילה

    ספק אם היא יכולה להרוויח, ואני מאמינה שכך היא לא ממש תוכל להוות איזשהי תחרות בישראל, אם היא בקושי מחזיקה את עצמה.

אירועים קרובים