שיאומי: סמארטפון עם טעינה סולרית

בקשה לרישום פטנט שהגישה יצרנית הסמארטפונים שיאומי מעידה, כי החברה בוחנת ייצור סמארטפון שכולל בגבו פאנל סולארי

האם תצליח לשמור על המקום בפסגה גם בחודשים הבאים? שיאומי

בקשה לרישום פטנט שהגישה יצרנית הסמארטפונים שיאומי ל-World Intellectual Property Office) WIPO) מעידה, כי החברה בוחנת ייצור  סמארטפון שכולל בגבו פאנל סולארי, מה שיאפשר הארכת חיי הסוללה.

האיורים שצורפו לבקשת הפטנט מתארים סמארטפון שחלקו הקדמי הוא מסך מלא, ללא מגרעת או גומה למצלמה הקדמית, מה שעשוי אולי לרמוז למצלמה מתחת למסך – טכנולוגיה ששיאומי מפתחת והוצגה על ידה.

חלקו האחורי של המכשיר מציג מצלמה דו-עדשית אנכית, עם פלאש. באיורים האלה גם לא נראה חיישן טביעת אצבע, שלבטח יהיה ממוקם מתחת למסך.

הפאנל הסולארי שבגב המכשיר מכסה חלק נכבד ממנו, בלי להגדיל את עוביו, ומאפשר טעינה של הסמארטפון באמצעות אנרגיית השמש.

שרטוט המצורף לבקשת הפטנט. צילום: WIPO

הרעיון של טעינה סולארית בסמארטפון הוא לא חדש. בעבר ניסו כמה חברות, כמו LG, לשלב טעינה סולארית במכשירים באמצעות כיסוי סולארי, וגם מטענים סולאריים קיימים בשוק מזה שנים, אבל מכשיר בולט עם טעינה סולארית עדיין לא הגיע לשווקים, אולי בשל מגבלות שמציבה הטכנולוגיה, כמו תכולת אנרגיה מוגבלת בשל זמן טעינה ארוך יחסית והצורך באור שמש ישיר.

בשנים האחרונות הפכה שיאומי לאחת היצרניות הבולטות בעולם, בזכות יחס מחיר/איכות טוב של מכשיריה לצד פעילויות שיווק אגרסיביות גם במדינות המפותחות. החברה בדרך כלל מנסה להציג חדשנות במכשירים, כמו למשל המצלמה הנשלפת או המכשיר השקוף. מעניין יהיה לראות אם שיאומי אכן תממש את הטכנולוגיה הסולארית ותציג מכשיר ידידותי לסביבה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי

    צריך לשים לב שאור שמש ישיר יכול לחמם את הסוללה

אירועים קרובים