אינטל חשפה את משפחות מעבדי ה-Core החדשות

אינטל חשפה באופן רשמי את הרשימה הראשונה של מעבדי ה-Core מהדור העשירי, שיתמכו ב-Wi-Fi 6, וב-Thunderbolt 3 עם ארבעה חיבורים במקביל, ויכללו מערכת פקודות חדשה, המציעה יכולות לימוד מכונה, ובנוסף – שילוב של הדור הבא של השבבים הגרפיים, ועוד

אינטל חשפה באופן רשמי את הרשימה הראשונה של מעבדי ה-Core מהדור העשירי, שיושקו עבור מחשבים ניידים ומחשבים דקיקים במיוחד, כולל מחשבי 2-ב-1, במשפחות ה-U וה-Y שלה. מעבדים אלו, לפי החברה, ימצאו את דרכם למחשבים חדשים שיושקו לפני סוף השנה הנוכחית.

בשתי המשפחות מציעה החברה שילוב של כל שלוש רמות המעבדים הסטנדרטיות שלה, Core i3 לצד כמה מעבדי Core i5 ו-Core i7, והמשותף לכולם, בין השאר, הוא תמיכה מובנית בדור החדש של התקשורת האלחוטית שמכונה Wi-Fi 6 ומבוסס על תקן 802.11ax – המאפשר העברת נתונים בקצב של גיגה-ביט ומעלה. כן מציעים המעבדים תמיכה ב-Thunderbolt 3 עם ארבעה חיבורים במקביל, מערכת פקודות חדשה המציעה יכולות לימוד מכונה במטרה להאיץ את הביצועים העצביים של המעבדים ועוד.

הדבר הבולט בנוסף, מעבר לכך שסוף סוף הרשימה מסמנת באמת את הגעת מעבדי ה-10 ננו-מטר לשוק, הוא הדור הבא של השבבים הגרפיים ששולבו במעבדים, ומכונים Intel Iris Plus Graphics וב-64 ביט ברמות שונות של יחידות גרפיות בכל מעבד, מ-32 ועד 64.

עוד דבר שעבר שינוי הוא המספור של המעבדים. מעכשיו כבר לא ניתן יהיה לדעת יותר באופן ישיר לפי המספור לאיזה משפחה משתייך כל מעבד, אבל כן ניתן יהיה לדעת מה היא הרמה הגרפית שלו. כמו כן, המספר עצמו נשאר בעל ארבע ספרות, כך שהוא מתחיל כעת ב-10xx.

לדוגמה, Core i7-1068G7 הוא המעבד הבכיר במשפחת ה-U החדשה עם 4/8 ליבות ועם 64 יחידות גרפיות שמסומנות כ-G7. מעבדים עם 48 ליבות יסומנו בסופם כ-G4 ומעבדים עם 32 ליבות גרפיות יסומנו כ-G1. זהו גם המעבד הבכיר ברשימה עם TDP של 28 ואט ועם מהירות בסיסית של 2.3 גיגה-הרץ ומהירות טורבו של 4.1 גיגה-הרץ לליבה יחידה.

משפחת ה-Y החדשה כוללת שני מעבדי Core i3 עם 2/4 ליבות. האחד G1 והשני G4; שני מעבדי Core i5 עם 4/8 ליבות, האחד G4 והשני G7; ומעבד Core i7 עם 4/8 ליבות עיבוד ו-64 יחידות גרפיות במהירות בסיסית 1 גיגה-הרץ בלבד ומהירות טורבו מרבית לכל הליבות של 3.4 גיגה-הרץ. מעטפת הכוח של כל מעבדי ה-Y היא בבסיס 9 ואט, אם כי את שלושת הבכירים ברשימה אפשר גם להגדיר לצריכה של 12 ואט.

משפחת ה-U כוללת מעבד Core i3 יחיד עם 32 יחידות גרפיות; ארבעה מעבדי Core i5 שניים G7, אחד G4 ואחד G1; ושני מעבדי Core i7 עם G7. כולם, להוציא ה-Core i3, עם 4/8 ליבות. צריכת הכוח הבסיסית של מעבדים אלו תהיה 15 ואט, אבל כולם, להוציא המעבד המהיר ביותר, ניתנים גם להגדרת צריכה של 25 ואט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים