נשים ומחשבים: שירי הורוביץ פלדמן, ניו רליק ישראל

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שירי הורוביץ פלדמן, מנהלת מוצר בכירה בניו רליק ישראל

שירי הורוביץ פלדמן, מנהלת מוצר בכירה בניו רליק ישראל. צילום עידן כנפי

שם ותפקיד: שירי הורוביץ פלדמן, מנהלת מוצר בכירה בניו רליק ישראל.

ותק בתפקיד: ארבעהחודשים.

תפקידים קודמים: עצמאית, עוזרת מנכ״ל ומנהלת פרויקטים באי.בי.אי בית השקעות.

השכלה / שירות צבאי: תואר ראשון במינהל עסקים, טכנולוגיית מידע ושיווק ותואר שני במינהל עסקים. שירתתי ביחידת 8200.

משפחה: נשואה + 3.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

למרות שאני לא באה מתחום הפיתוח, תמיד הייתה לי משיכה לכל מה שקשור לטכנולוגיה ואני מוקפת באנשים טכנולוגיים מהבית. בעלי, אחי, אחותי וגיסי גם הם בתחום. במשרה הראשונה שלי לאחר התואר עבדתי בהייטק, אך לא בתחום הפיתוח, אלא בניהול שיווק וקשרי לקוחות. אחרי המשרה הראשונה עשיתי הסבה לשוק ההון ועבדתי באי.בי.אי כמנהלת פרויקטים חוצי ארגונים והייתי אחראית על העבודה מול רגולטורים ופרויקטים גדולים. לאחר עוד תקופה קצרה שבה עבדתי כעצמאית הצטרפתי לניו רליק. את מנכ"ל ניו רליק בישראל, גיא פיגל, אני מכירה כבר 20 שנה עוד מספסל הלימודים של התואר הראשון. שמרנו על קשר לאורך השנים, וכשגיא הציע לי להצטרף לחברה שלו הוא אמר לי, ש- "אין סיכוי שאת לא מצטרפת אלי", אז הצטרפתי. זה היה תמיד החלום שלי לעבוד בחברה בינלאומית גדולה, ואני מאוד שמחה לעבוד כאן היום ועוד עם מנכ"ל כמו גיא, שיש לי עמו היכרות רבת שנים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

לפי דעתי בשנים האחרונות יש התקדמות בכל מה שקשור למיצוב של נשים בתעשיית ההיי-טק, אבל עדיין, הדרך עוד ארוכה. אני חושבת שבשנים האחרונות חלה התקדמות גדולה בנושא, אולי בעקבות ריבוי מספר הבנות בצבא שמשרתות בתפקידים טכנולוגיים. אנשים שמשרתים ביחידות הללו הם איכותיים מאוד ומקבלים אותם לחברות רבות באזרחות, אז בסוף אני מאמינה שהכל מתחיל בצבא. ככל שהשילוב של נשים יהיה גדול יותר בצבא כך זה גם ישפיע על האזרחות. שילוב חיילות בתפקידים ביחידות טכנולוגיות בהחלט יעלה את הסיכוי שלהן להתקבל גם לחברות במשרות טכנולוגיות ובכירות באזרחות. לצד השיפור שניכר בשנים האחרונות, אני חושבת שיש עוד לאן לשאוף בנושא, מכיוון שאם מסתכלים מבחינה סטטיסטית על כמות הגברים אל מול הנשים בהיי-טק זה לא ברמת השוויון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

לשמחתי, לא נתקלתי באפליה באופן אישי על רקע היותי אישה בתעשיית ההיי-טק. מכעיס אותי לשמוע על מקרים כאלו, ואני יכולה להעיד ממקור ראשון ולהתגאות בכך שהחברה הנוכחית שבה אני עובדת פועלת באופן אקטיבי כדי לקדם נשים ולפתחן. מנהלי ניו רליק מאוד מעריכים נשים בתפקידים טכנולוגיים ובכלל, ומקדמים אותן באופן אקטיבי, אם על ידי פורומים ייעודיים בנושא ואם בבניית אפיקי קידום מתוך מטרה שהציבו לעצמם של קידום נשים בחברה. גם המנכ"ל וגם אני שמים לב לכך בתהליך גיוס העובדים שאנו עושים בימים אלו. הקמנו השנה את מרכז הפיתוח של ניו רליק בישראל, ואנו נמצאים בעיצומו של גיוס לשלל התפקידים הטכנולוגים. אני שמחה להצהיר שבתהליך הגיוס אנו מסתכלים על היכולות המקצועיות של המועמד/ת בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים