אירופה: גוגל תאפשר לבחור במנועי חיפוש שונים בטלפוני אנדרואיד מ-2020

אחרי מכרז שהענקית ממאונטיין וויו מנהלת כעת לקביעת מנועי חיפוש אלטרנטיביים - מתחילת השנה הבאה כל מכשיר אנדרואיד חדש שישווק באיחוד האירופי יציג מסך בחירה, שם יתבקש המשתמש לקבוע באיזה מנוע חיפוש הוא רוצה לעשות שימוש

קישורי שותפים ואסטרטגיות אופטימיזציה למנועי חיפוש מורידים את איכות תוצאות החיפוש.

ההחלטה של ועדת ההגבלים העסקיים האירופית שגוגל תספק אפשרות לבחור מנועי חיפוש שונים בטלפונים המבוססים על אנדרואיד, מעבר למנוע החיפוש שלה עצמה, תתחיל לבוא לידי ביטוי בפועל בתחילת 2020.

זה אומר שהחל ב-1 בינואר משתמשי טלפוני האנדרואיד ברחבי האיחוד האירופי יקבלו בעת הפעלת הטלפון, לפחות פעם אחת, אפשרות להתקין מנועי חיפוש נוספים, וכן יקבלו הוראות כיצד להפוך אותם לברירת מחדל לביצוע חיפושים במכשיר שלהם. המנוע שיבחר ישמש לכל פעולות החיפוש בטלפון, כולל בדפדפן כרום של גוגל בעצמו.

בנוסף מספרים בגוגל שהמשתמשים יוכלו בכלל להסיר מהמסך את יישומון החיפוש של גוגל, ולהציב במקומו כל יישומון חיפוש אחר שירצו.

מכרז הכולל תשלום לגוגל לצורך השתתפות בו

אבל לא הכל ורוד כפי שזה נראה. מנועי החיפוש שיוצגו ברשימה בפני כל משתמש, עד ארבעה ככל הנראה, יהיו שונים בכל מדינה והם ייקבעו בהתאם למכרז שגוגל עורכת לחברות חיפוש בימים אלו. חברות שירצו להשתתף במסך המיוחד הזה יציעו סכום מסוים אותו ישלמו לגוגל עבור כל התקנה בפועל של מנוע החיפוש שלהם – אם כי לא ברור מה הוא סכום המינימום. גוגל צריכה להגיש לוועדה רשימה לאישור עבור כל המדינות באיחוד עד ה-31 באוקטובר.

מה יהיה אם במדינות מסוימות לא יהיו מספיק חברות שיהיו מוכנות לשלם, אם בכלל? גוגל ככל הנראה תמלא את השורות בעצמה, לפי החלטה שהיא תקבל.

חבורת החיפוש, שרובן קטנות ולא בטוח שיכולות לשלם, כבר זועקות. "הרעיון של גוגל לבקש כסף רק כדי להיכלל ברשימת החלופות הוא עוד דוגמה לעבירות שביצעה, והובילו לכנס של 5 מיליארד דולרים שספגה בשנה שעברה", אמר בראיון אריק לינדרי, מנכ"ל חברת Qwant, שאמר שהחברה שלו היא מאלו שרוצות להשתתף במכרז.

האם האיחוד האירופי יתערב שוב? לא נשאר הרבה זמן לראות אם זה יקרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים