האם פייסבוק נכנסת לעסקי הסטרימינג עם ממיר שהיא עצמה מפתחת?

אחרי שמכשירי פורטל שלה לא הצליחו לעורר עניין רב בקרב הצרכנים, כעת, על פי מספר דיווחים, שוקדת פייסבוק ביתר שאת על פיתוח ממיר חכם משלה ● המאמצים נעשים בחטיבת החומרה הסודית, המכונה בניין 8, בניסיון להתחרות ביריבות הטכנולוגיה המצליחות האחרות בתחומי הרמקולים החכמים והממירים

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

מספר דיווחים בתקשורת העולמית, ביניהם ב-The Information, טוענים כי פייסבוק מפתחת מכשיר חדש, מעין ממיר חכם עם תוספות, שמיועד הן להזרמת תכנים (סטרימינג) והן לביצוע שיחות וידיאו דרך טלוויזיות.

לפי הטענות, החברה פנתה לנטפליקס, דיסני וחברות מדיה אחרות, בנוגע להצעת שירותי הסטרימינג שלהן דרך המכשור שלה. כמו כן, נטען כי הענקית ממאנלו פארק פנתה להולו, HBO ואמזון בנושא אספקת תוכן בעבור מכשיר חדש, ששמו כפרויקט עכשווי הוא קטלינה (Catalina). מדובר, כך אפשר להבין, על מכשיר שיכלול מצלמת רשת שמותקנת על הטלוויזיה יחד עם ממיר בשלט רחוק.

למרות שבינתיים לא חשפה דבר עליה באופן רשמי לעולם, פייסבוק שואפת ככל הנראה לשחרר את החומרה החדשה שלה כבר בסתיו הקרוב, ולפי הדיווחים זו תשתמש באותה טכנולוגיה של שיחות הווידיאו שהיא חלק מהרמקול החכם המצויד במצלמות שאותו מציעה פייסבוק כבר מזה כשנה, ושמכונה פורטל.

על פי הדיווחים, וכפי שכבר ידוע לכל, הפורטל לא הצליח לספק תחרות נאותה, או תחרות בכלל, למכשירים המצליחים Echo של אמזון ו-Google Home של גוגל, ולהפוך למוצר נמכר ונפוץ בשימוש. ה-Portal וה-Portal Plus – רמקול שתוכנן בכוונה להוות כלי שימושי בשיחות וידיאו ב-Messenger – החל להימכר רשמית בארה"ב בנובמבר 2018, אבל נמכר מאז רק בכמה עשרות אלפי "חתיכות".

מצלמה עוקבת אחרי משתמש שנע בחדר – פיצ'ר מנצח

לפורטל יש פיצ'ר מתקדם של מצלמה העוקבת אחר המשתמשים בזמן שהם מסתובבים בחדר, ושהיה אמור להפוך את שיחות הווידיאו שלהם ליותר נוחות ו"אמיתיות" בתחושה, והתכונה הזו, למרות הכישלון, אינה משהו שכדאי לוותר עליו, כך הבינה פייסבוק. גם גוגל קלטה את הפוטנציאל הזה, והציגה תכונה דומה ב-Nest Hub Max שלה, שמתוכנן לצאת בסוף הקיץ.

ביוני דווח על כך שפייסבוק מתכננת ככל הנראה עדכון לפורטל בסתיו הקרוב, תחת שם הפרויקט ריפליי (Ripley), וזאת אחרי שבמאי פורסמה בתקשורת הערכה בהתבסס על דברים שאמר מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, שלכאורה אישרו שמועות קודמות כי עוזר קולי חדש נמצא בפיתוח גם הוא בפייסבוק, וזאת כדי לשלב אותו בפיתוח חומרה שעליהם אמונה המחלקה מכונה "בניין 8".

משום שכפי שהוא הפורטל כשל, כאמור, הסבתו לכדי פיתרון לטלוויזיות, שבונה על תכונות הווידיאו צ'אט והפיקוח הקולי, יכולה אולי לאפשר לפייסבוק להרחיב את טביעת הרגל שלה הרבה יותר מהר מאשר לשדל צרכנים לרכוש מכשיר וידאו צ'אט חדש. וכך רומז למעשה The Information וכן נרמז בכתבה ב-CNBC, המתייחסת למאמצים כבירים מצד פייסבוק להצליח לפתח חומרה משלה שגם תכבוש את השוק.

לא ברור מהדיווחים האם או עד כמה קשורים ריפליי וקטלינה זה לזו. בהתחשב בכך שפייסבוק מחזרת אחר שירותי הזרמת מדיה מובילים, ככל הנראה מדובר במוצר אחד או בשני מוצרים שיתמודדו עם פתרונות טלווזיות חכמים, כמו Apple TV, Roku ו-Nvidia Shield.

ההתעניינות בשירותים כמו נטפליקס והולו הגיונית, אם קטלינה עומדת להתחרות במכשירי מדיה להזרמה ביתית. ללא ספק לפלטפורמה מסוג זה יש יתרונות בעבור הענקית ממאנלו פארק, כיוון שהחברה תוכל לפלוש לסלון המשפחתי, ולאפשר למשתמשים להציג שם תוכן וידיאו של פייסבוק לייב. בנוסף החומרה הזו יכולה להוסיף ערך רב גם למכשירי הפורטל, שבעצם ישודרגו ויהפכו למרכזי מדיה. מכל אלו ניתן להעריך כי קטלינה בשילוב שותפויות להזרמת תכני מדיה וחדשות היא רעיון טוב במיוחד בתיאוריה, ולפיכך המאמצים עליהם מדובר בדיווחים השונים – הגיוניים.

The Verge עושה מעט סדר בבלאגן הדיווחי ומדגיש כי לא ידוע מה יהיו התוצאות הסופיות של המאמצים, אבל שברור שפייסבוק עובדת על מגוון מכשירים, ושאלו ככל הנראה יכללו גרסה חדשה של ה"פורטל" לצד מכשור חדש בשם ריפליי, שיכלול את אותה מצלמה שניתן להרכיב על טלוויזיה, ושהופכת אותה למכשיר פורטל גדול יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים