ארה"ב הגישה תביעה נגד בורסת ביטקוין שסייעה בהלבנת רווחי כופרה

משרד המשפטים החליט להגיש תביעה אזרחית כנגד בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים BTC-e ● הוא דורש כ-88.6 מיליון דולרים מהחשבונות השמורים בחברה, שכבר אינה פעילה כיום, ועוד 12 מיליון דולרים באופן אישי מייסדה וממנכ"לה, אלכסנדר ויניק המכונה 'מר ביטקוין'

כסף חסר נוכחות פיזית. ביטקוין. אילוסטרציה: 3DSculptor, BigStock

משרד המשפטים האמריקני החליט להגיש תביעה אזרחית כנגד בורסת המטבעות הקריפטוגרפיים BTC-e. המשרד טוען כי הבורסה עזרה לפושעי סייבר להלבין כספים, כולל כספי סחיטה שהושגו בידי אותם פושעים על ידי שימוש בכופרות.

הממשל דורש סכום של כ-88.6 מיליון דולרים מהחשבונות ששמורים בחברה, שכבר אינה פעילה יותר כיום בשוק, וכן עוד 12 מיליון דולרים באופן אישי מייסדה ומי שמשמש כמנכ"ל שלה, אלכסנדר ויניק, המכונה 'מר ביטקוין'.

מר ביטקוין נעצר ביוון

ויניק נעצר כבר לפני שנתיים ביוון, אבל הניסיונות של משרד המשפטים האמריקני להסגיר אותו לארצות הברית לא צלחו, בינתיים לפחות.

הוא נעצר ביוון לאחר ש-FinCEN, גוף פדרלי של משרד האוצר שעוסק באכיפת חוקים למניעת פשעים פיננסיים, סגר את האתר ביולי 2017, יחד עם ה-FBI והוריד אותו מהרשת. למעשה בית המשפט אף החליט לגרש את ויניק לרוסיה, מולדתו, שם הוא עומד בפני תביעה קלה הרבה יותר.

הסכום שנתבע כעת, בתביעה אזרחית כאמור, הוא הקנס שהוטל בפועל בידי הממשל שלא הצליח לגבות אותו.

לפי התצהיר של הרשויות האמריקניות, האתר טיפל במהלך חייו במטבעות ביטקוין בסכומים שהגיעו לכ-7 מיליארד דולרים, שיותר ממחיצתם, כ-4 מיליארד דולרים, היו כספי סחיטה. בבדיקה שבוצעה לאחר סגירת האתר התברר ש-95% מהכספים כבר הומרו בחזרה למטבע ונגבו בידי הפושעים שמאחוריהם בעזרת הפורטל.

בנוסף נטען בידי כוח המשימה שבדק את BTC-e בחן אם היה לה קשר ישיר לכספים שנגבו מבורסות קריפטוגרפיות אחרות, כולל המפורסמת מכולן Mt. Gox.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים