"אנו רואים בשנים האחרונות תעשייה חדשה, המערבת טכנולוגיות חברתיות"

כך אמר המנכ"ל היוצא של בנק הפועלים, אריק פינטו, באירוע הסיום של המחזור החמישי של מאיץ 8200 אימפקט, שמובילה עמותת יוצאי 8200, שהתמקד בתחום הנגישות

"ההיי-טק הישראלי עוסק בסייבר ובביג דטה, אבל בשנים האחרונות אנו רואים תעשייה חדשה, המערבת טכנולוגיות חברתיות". כך אמר המנכ"ל היוצא של בנק הפועליםאריק פינטו, באירוע הסיום של המחזור החמישי של מאיץ 8200 אימפקט, שמובילה עמותת יוצאי 8200. מחזור זה התמקד בתחום הנגישות.

"הטכנולוגיות החברתיות ישפיעו על כל תחום בחיינו – חקלאות, תזונה, חינוך ותחבורה. טכנולוגיות אלה יאפשרו להשתמש בחדשנות כדי לסייע לאנשים עם מוגבלויות וגם עבור האוכלוסייה המזדקנת. עד לאחרונה תשלומים שעברו לתחומים חברתיים נחשבו למשימה פילנטרופית. ואולם כעת אנו מתחילים לראות רווחים בשתי רמות, שיוצרים השפעה על החברה ומייצרים רווחים כלכליים.

"בנק הפועלים הפך את הנגישות לאחד מעמודי התווך של הפעילות החברתית שלו. רק לפני כמה חודשים הצטרפנו ליוזמה בינלאומית לקידום המודעות לנגישות בקרב אנשי עסקים, לרבות חברות רב לאומיות ובינלאומיות כדי להפוך אותן למובילות השינוי. הפוטנציאל הגלובלי הוא של 1.13 מיליארד בני אדם שאסור להתעלם מהם והם יכולים לסייע להצלחה עתידית של סטרט-אפים וחברות אחרות, שיהפכו את העולם ליותר נגיש".

לדברי מנכ"לית 8200 אימפקט, נטע-לי מאירי. הבנק הוא שותף של עמותת בוגרי 8200 מהמחזור הראשון. "הצלחנו להעמיק את היחסים שלנו ולשלב יותר מחלקות בבנק, לרבות מרכז הבנקאות החברתית ופועלים היי-טק, והוא זה שהתניע את מסלול הנגישות".

פינטו עצמו עוסק בכך בהתנדבות מגיל צעיר, ובשנים האחרונות הוא אימן את נבחרת הכדורסל לכיסאות גלגלים והביא אותה למקום השישי במשחקים הפארלימפיים בבייג'ינג.

8200 אימפקט היא תוכנית ההאצה (אקסלרטור) הראשונה בישראל למיזמים חברתיים-טכנולוגיים בשלבים מוקדמים (early-stage), שהוקמה מיסודה של עמותת בוגרי 8200. התוכנית פונה לכל יזם חברתי-טכנולוגי, ולא רק לבוגרי 8200.

התוכנית פועלת כארגון ללא מטרות רווח, וממומנת על ידי 10 שותפים מובילים – בנק הפועלים, נשיץ-ברנדס-אמיר, אמדוקס, KPMG, MFI Initiative, נפש בנפש, עיריית תל-אביב-יפו, הפדרציה היהודית של ניו-יורק, כיל ומיקרוסופט.

מאירי, מנכ"לית התוכנית, הסבירה, כי "השנה הושקה מגמת הנגישות, בשיתוף ובמימון המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים. המטרה הינה קידום סטארט-אפים הפועלים לפיתוח פתרונות טכנולוגיים עבור אנשים עם מוגבלויות. במסגרת המגמה, הוענקה תמיכה כספית ומקצועית לתשעה מיזמים נבחרים מתוך מאות המועמדים, בעלי פוטנציאל לשיפור איכות חייהם של מיליוני אנשים עם מוגבלות בארץ ובעולם. בתוכנית מיזמים רבים הפועלים בתחום הרפואה, והשנה – לאור האג'נדה החזקה של בנק הפועלים בתחום הנגישות ומכוח השותפות העמוקה בין בנק הפועלים ל-8200 אימפקט, הוחלט לשלב כוחות ולשים דגש על תחום זה.

ניר למפרט, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200: "האירוע היום הוא הביטוי המזוקק של החזון של עמותת 8200, לנצל את הניסיון שלנו ואת הנטוורקינג שלנו לטובת החברה בישראל. האקסלרטור הזה הוא דוגמה מצוינת, ועל כך אני מודה לכל השותפים, לנטע-לי שמלווה את זה מהמחזור השלישי, ולכל המתנדבים והמלווים. תודה מיוחדת לבנק הפועלים ולאריק פינטו. בנק הפועלים מלווה אותנו מן ההתחלה עם הרבה נשמה והרבה סיוע. אנו בעמותת 8200 מודים לכל הסטארט-אפים, ואני בטוח שהחברה בעולם תרוויח מהמוצרים שלככם".

לדברי מאירי, "הסטארט-אפיסטים קיבלו הכשרה במשך חמישה חודשים אינטנסיביים, הכוללים הרצאות, מנטורינג, שעות ייעוץ וחיבור למשקיעים ולרשת הבוגרים האקסקלוסיבית של בוגרי 8200. התוכנית מקדמת מיזמים הפועלים לפתרון של בעיות חברתיות באמצעים טכנולוגיים בתחומים שונים: אנשים עם מוגבלויות, הגיל השלישי, קידום שוויון מגדרי, חינוך, הורות ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים