העבודה: "ח"כ סתיו שפיר השתמשה במאגר מידע של המפלגה"

העבודה, שהייתה ביתה של ח''כ שפיר עד השבוע שעבר, מאשימה אותה שפנתה לחברי המפלגה על מנת שיעברו לביתה החדש, המחנה הדמוקרטי - על אף שחתמה על כתב התחייבות ● שפיר: "המאגר כולל אלפים שאינם חברי מפלגה; במקום תרגילים והכפשות, עמיר פרץ מוזמן להצטרף למחנה הדמוקרטי"

ח"כ סתיו שפיר. צילום: דורון הוואסי, מתוך ויקיפדיה

מפלגת העבודה, שהייתה ביתה של ח"כ סתיו שפיר עד לשבוע שעבר, מאשימה אותה כי השתמשה שלא כדין במאגר פרטי המידע של חברי המפלגה.

המפלגה פנתה אמש (ש') לח"כ שפיר בדרישה שהיא תחדל מלהשתמש במאגר, לאחר שעזבה אותה לטובת הקמת המחנה הדמוקרטי, ביחד עם מרצ ומפלגתו של אהוד ברק, ישראל דמוקרטית. במכתב ששלח עו"ד עמרי שגב, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, נכתב כי "ביום ד' האחרון נשלחו מסרונים לחברי המפלגה, אשר קוראים להם להצטרף אל מפלגתך החדשה. כל הנמענים על אותו מסרון נמנים על מאגר חברי המפלגה, אשר רשום כדין אצל רשם מאגרי המידע ברשות להגנת הפרטיות. הטיפול במאגר זה מוגבל לצורך יצירת קשר עם קהל החברים מטעם המפלגה בלבד".

"שמירת פרטיותם של חברי המפלגה אינה דבר של מה בכך", כתב היועץ המשפטי של העבודה. "לפיכך, דואגת המפלגה להגביל את הגישה למאגר החברים אך ורק עבור נציגי המפלגה הבכירים ביותר, באמצעות מערכת מאובטחת וממודרת".

"כידוע לך, חברי הכנסת של העבודה רשאים ליצור קשר עם קהל הבוחרים, אולם זה נעשה לאחר חתימתם של חברי הסיעה על כתב התחייבות לשמירת סודיות ולכך שלא ייעשה שימוש שלא כדין במאגר. על התחייבות שכזו חתמת את בעבר", ציין.

"שומרים על זכותנו לפנות לערכאות משפטיות"

"אשר על כן", כתב עו"ד שגב, "אבקשך לפעול כדלקמן: למחוק ולהשמיד כל מאגר מידע שכזה אשר מצוי בידך; לחדול לפנות לחברי מפלגת העבודה בכל עניין; ולהורות לחברי מפלגתך החדשה שלא לעשות שימוש במאגרי המידע של מפלגת העבודה, ככל שמאגרים אלה הועברו להם על ידך".

עו"ד שגב סיים את מכתבו בכך שכתב כי "אם תחליטי שלא לעשות כך, מפלגת העבודה נתנה לי את ההיתר על מנת לפנות לרשות להגנת הפרטיות ולערכאות משפטיות שונות, על מנת למצות את זכויותיה של המפלגה. כל האמור לעיל אינו מייתר את זכותנו לפנות לערכאות בשאלת העבירה שכבר בוצעה לכאורה, וכמובן להגיש תביעה על הנזקים שנגרמו למפלגה ולחבריה".

בתגובתה, ח"כ שפיר לא השיבה לטיעון המושמע נגדה. מטעמה נמסר כי "מדובר במאגר חברים שאלפים מתוכו כבר הפסיקו את חברותם במפלגה ורוצים לעבור למחנה הדמוקרטי. במקום תרגילים והכפשות, עמיר פרץ מוזמן להצטרף אלינו, למחנה הדמוקרטי, ולעשות היסטוריה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נאוה

    על פי החוק אכן מדובר בעבירה ובהחלט מומלץ להעמיד את סתיו שפיר לתביעה כספית גדולה מאד.

אירועים קרובים