הזוכה בתחרות יזם השנה של עמותת יוניסטרים – חברת FIT4U מנתיבות

כ-80 סטארט-אפים של בני נוער מתיכונים חוצי-מגזרים מ-75 יישובים ברחבי הארץ הציגו את המיזמים שלהם בתערוכה צבעונית והתחרו על התואר "יזם השנה" * החברה הזוכה פיתחה פלטפורמה לרשת חברתית בתחום ה-Fashion Tech

25/07/2019 15:32

חגיגה של יזמות ישראלית צעירה ומבטיחה: באירוע השיא של  תחרות יזם השנה 2019 שערכה עמותת יוניסטרים בהיכל התרבות בתל אביב אמש (24/7) הציגו יותר מ-3,500 בני נוער מרחבי הארץ את המיזמים שהקימו בפני עמיתיהם, אנשי חינוך, אנשי היי-טק ואקדמיה, אנשי עסקים ומשקיעים מהארץ ומהעולם, חברי כנסת, נציגי ממשלה, דיפלומטים ושגרירים.

האירוע נערך במעמד יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד , ד"ר עמי אפלבוים, מייסד ויו"ר יוניסטרים, היזם ואיש העסקים רוני צארום, ומנכ"לית העמותה, בת שבע משה. על כס השיפוט בתחרות ישבו עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, ברק רגב, מנכ"ל גוגל ישראל, עודד ערן, יו"ר בנק הפועלים, רואי נבון, מנכ"ל JP Morgan, ביני זומר, סגן נשיא לעניינים אזוריים, נובל אנרג'י, אניה אלדן, סמנכ"לית ומנהלת זירת ההזנק ברשות החדשנות, דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל, ועוד רבים מבכירי קהילת ההיי-טק והקהילה העסקית בישראל.

היזמים הצעירים התחרו על פרס הסטארט-אפ העסקי המצטיין ופרס האימפקט החברתי, על היוזמות אשר הובילו למען הקהילה. אל המקום הראשון הגיע הסטארט-אפ FIT4U מנתיבות, אשר פיתח פלטפורמה, המאפשרת למשתמש לבנות את ארון הבגדים הווירטואלי שלו, לשתף סטים של בגדים, לתת חוות דעת וגם למכור או להחליף את הבגדים "יד שנייה". המיזם שייך לחניכי יונסטרים שנה ג' מנתיבות, בהובלת טוהר פינגלה. החניכים מספרים, שכרגע הם מנהלים מו"מ עם רשתות אופנה שונות במטרה ליצור קשר עם משפיענים ברשת – על מנת שאלו ישתפו את ארון הבגדים באמצעות הפלטפורמה. המטרה האידיאלית של הפלטפורמה היא ליצור רשת חברתית ענקית, כאשר כולם יכולים "להציץ" בארונות של אחרים – מפורסמים וחברים – מהפך של ממש בעולם האופנה. "המיזם שלנו בא לפתור את הבעיה הידועה של "אין לי מה ללבוש", אמר פינגלה. "אנחנו רוצים להודות לכל השותפים שלנו ולעמותה, שמעצימה בני נוער ומקדמת אותם. נמשיך לפתח ולקדם את המיזם".

בין הסטארט-אפים שהציגו בביתנים: חיישן המזהה תנועה של רכב שמתקרב במהירות אל מעבר החצייה ומזהיר את הולכי הרגל על ידי צפצוף, מקל הליכה מבוסס תוכנת ניווט המיועד לאנשים עם מוגבלות ראייה, אפליקציה המאפשרת חיפוש ממוקד של מוצרים ושירותים בתוך קניונים ומרכזי קניות ועוד.

ביתן חשוב שבלט בבאז שייצר סביבו היה ביתן Save Your Child של חניכי יונסטרים טירת הכרמל, שפיתחו שבעה תלמידי כיתה י"א מבית הספר "שיפמן" בעיר. יובל אברהם, מובילת המיזם, המעניק פתרון לבעיה הכאובה שעלתה רק השבוע לכותרות בנסיבות טראגיות – שכחת ילדים ברכב: "הפתרון שלנו לא רק מתריע על שכחת ילד ברכב, אלא ממש מציל את חייו! לאחר שתי דקות המכשיר מזהה את הילד, מהבהב ומצפצף במחזיק המפתחות של הנהג. לאחר ארבע דקות, הרכב עצמו מפעיל אזעקה עדי לעורר תשומת לב. לאחר שש דקות – מערכת האוורור של הרכב מניעה את עצמה ומצילה את הילד ממכת חום ברכב לוהט", היא מפרטת. "לבסוף, לאחר שבע  דקות, החיישן שולח קריאת S.O.S לשירותי ההצלה – משטרה ואמבולנס".

יובל אברהם, מובילת מיזם Save Your Child. צילום: קרן גביש

עוד מיזם מעניין היה EZWEAR, שפותח על ידי חניכי יונסטרים נתניה: ליין בגדים המותאמים ללבישה לילדים עם צרכים מיוחדים ובעלי מוגבלויות מוטוריות. הבגד מעוצב בצורה חדשנית, עם מנגנון פתיחה וסגירה קלה להשחלת הזרועות והראש. המוצר פותח בסיוע חנן לוין, מרצה בכיר במכללת שנקר, שעזר בהנגשת המוצר לקהל היעד, וכיום יצרו החניכים 30 דגמים שונים שאותם הם תופרים במתפרה במזרח ירושלים.

עמותת יוניסטרים פועלת בשותפות עם רשות החדשנות במטרה להוביל לשינוי חברתי באמצעות הכשרת בני נוער וצעירים מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית ליזמות עסקית וחברתית. את בני הנוער מלווים בהתנדבות יותר מ-4,500 אנשי עסקים. העמותה פועלת ב-70 יישובים ברחבי הארץ עם יותר ל-3,500 בני נוער מכלל המגזרים.

"לפני תשע שנים, כשסייעתי בתחרות יזם השנה 2010, לא יכולתי להפסיק להשתאות מהטירוף שהיה באולם, בני נוער עם ברק והתלהבות שפיתחו מיזמים מגניבים ואמיתיים ממש בגיל כל כך צעיר, שידרו הצלחה, כוח ועוצמה שלא הכרתי קודם", אמרה בת שבע משה, מנכ"לית יוניסטרים, בדברי הברכה.

ניכר כי גם השנה יש בארץ בני נוער שקורצו מהחומר היזמי הנכון.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים