רוב המנמ"רים: המיומנויות העסקיות חשובות מאלה הטכנולוגיות

63% מהמנמ"רים מאמינים שהמיקוד שלהם צריך להיות בצד העסקי של הארגון, ולא רק בזה הטכנולוגי - כך עולה ממחקר שבוצע בהזמנת סרוויס נאו ● הנתונים מוכיחים שגם תפקיד המנמ"ר עובר טרנספורמציה

המלצות למנמ"ר לשנה הקרובה. צילום אילוסטרציה: BigStock

אחת המוסכמות בתעשייה, במיוחד בשנים האחרונות, היא שיש צורך שהמנמ"רים יכירו לעומק גם את הצד העסקי של הארגון שבו הם עובדים, את הביזנס שלו. הסיבה היא, לדברי המצדדים בכך, ההצלחה של הארגון, ושל המנמ"רים בתוכו. נתונים שפרסמה באחרונה סרוויס נאו מראים שהמוסכמה הזו מחלחלת ליותר ויותר מהם.

על פי מחקר שהזמינה החברה, מנמ"רים מחברות מובילות בעולם מתמקדים יותר בהובלה עסקית ובמתן מענה למטרות וליעדים של הלקוחות והעובדים, מאשר בתפעול הטכנולוגי בכלל, ושל מערכות המידע בפרט, בארגון.

המחקר, שכלל 516 מנמ"רים מרחבי העולם ונוהל על ידי חברת המחקר אוקספורד אקונומיקס, בוצע ב-24 מגזרי תעשייה ב-11 מדינות (לא בישראל). הוא בחן מהן היכולות החשובות ביותר עבור המנמ"ר המודרני. בעוד שבעבר, מנמ"רים התמקדו כמעט רק בניהול מערכות המידע בארגון, המחקר הנוכחי מגלה ש-63% מהם מאמינים שמיומנויות של הנהגה והובלה עסקית חשובות עבורם ועבור עמיתיהם למקצוע יותר מאשר התמקדות בפן הטכנולוגי. לדידם, המנמ"רים המצליחים ביותר בשוק הם אלה שמיצבו את עצמם כבעלי חזון עסקי.

המנמ"רים היעילים – אלה שמתמקדים בדיגיטל ונמצאים בהנהלה הבכירה

הנתונים מראים שהמנמ"רים שתופסים את עצמם כיעילים ביותר המתמקדים בטרנספורמציה הדיגיטלית ובלקוחות, ונמצאים, במידה זו או אחרת, בהנהלה הבכירה של הארגון. המנמ"רים המחזיקים בביצועים הגבוהים ביותר שמים את הדגש על האסטרטגיה במקום על התפעול, ויוצרים התאמה בין יעדי ה-IT ליעדים העסקיים. מנהלים אלה מדווחים על רמות גבוהות יותר של פרודוקטיביות, חדשנות ושביעות רצון של הלקוחות, והם גם אוחזים במערכות היחסים ההדוקות ביותר עם המנהלים האחרים, ובעיקר עם המנכ"ל וסמנכ"ל משאבי האנוש.

כמו כן, המחקר מצביע על הסכמה גורפת בין המנמ"רים בכל הנוגע לבניית שיתופי פעולה וצוותים משולבים ברמת ההנהלה כמרכיב חשוב בתפקיד שלהם. כך, 64% מהמשיבים הסכימו שהתפקיד שלהם הוא לחנך חברי הנהלה אחרים לגבי טכנולוגיות דיגיטליות; 69% אמרו ששיתוף פעולה עם המנכ"ל בנוגע לבניית מפת דרכים ארגונית עתידית הוא גורם מכריע בתפקיד שלהם; ו-77% ציינו שיתוף פעולה עם סמנכ"ל משאבי האנוש לגבי אסטרטגיות גיוס ושימור טאלנטים כאחד מתחומי האחריות המרכזיים שלהם.

עוד מצאו החוקרים שהמנמ"רים המצליחים ביותר הם אלה שמובילים להסכמה ופועלים למען אוטומטיזציה ואינטגרציה של תהליכי עבודה, ומציגים תהליכים דיגיטליים שמביאים לתוצאות. 80% סבורים כי תהליכי עבודה דיגיטליים מגדילים את היעילות הארגונית, 78% אומרים כי הדיגיטיזציה משפרת את הביצועים הפיננסים ואת הפרודוקטיביות, 76% מצביעים על השפעה של הדיגיטל על ביצועי העובדים ו-75% סבורים שהדיגיטל מעודד חדשנות.

"המנמ"ר נתפס כמוביל דעה"

"בזמן שטכנולוגיה הופכת להיות מרכיב קריטי בהצלחה העסקית, הציפיות מהמנמ"ר גדלות באופן אקספוננציאלי", אמר כריס פופ, סמנכ"ל חדשנות בסרוויס נאו. "בעבר, המנמ"ר היה טכנולוג מצטיין, ואילו כיום, מנמ"ר מצליח הוא דווקא מי שנתפס כמוביל דעה, חדשני ובעל חזון עסקי".

"אני בהחלט רואה את זה גם בשוק המקומי", ציינה לימור אפיק, מנהלת אזורית בסרוויס נאו. "למנמ"רים המובילים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית יש הזדמנות להגיח לקדמת הבמה, לתפוס מקום של כבוד בשכבת ההנהלה ובארגון כולו, ולהשפיע על חוויית העובד וחוויית הלקוח, דרך שינוי של מנגנוני התפעול בארגון, אוטומציה ודיגיטיזציה של תהליכי עבודה. כך יובילו המנמ"רים את הארגונים לביצועים גבוהים יותר ולהצלחה עסקית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים