גרטנר: עד 2023, עלייה של 51% במכירות ניידים מבוססי 5G

חברת המחקר מצאה גם שב-2019 תחול ירידה במכירות סמארטפונים, הגדולה אי-פעם לטענת האנליסטים והחוקרים ● אפשר שהצמצום הנוכחי במכירות נובע מהשינויים בסטנדרטי התקשורת והתכנון למעבר לדור החיבור המהיר שעתיד לבוא, או פשוט מכך שאין כמעט חידושים בתחום כיום

מחכים ל-5G? אילוסטרציה: BigStock
גרטנר

גרטנר

גרטנר – חברת מחקר השווקים – צופה ששוק הטלפונים החכמים יתכווץ ב-2019 בכ-2.5%, כשכמות המכשירים שימכרו עד סוף השנה אמורה להגיע לכ-1.745 מיליארד מכשירים, לעומת כ-1.813 מיליארד מכשירים ב-2018.

לפי האנליסטים בחברה, מדובר בירידה השנתית הגדולה ביותר של מכירות טלפונים מאז ומעולם – והיא כנראה מצביעה בטווח הארוך על המגמה, ועל המשך, לאורך זמן, בירידת המכירות.

"אם הטלפונים החכמים לא יספקו משהו משמעותי חדש, או קפיצת דרך ביעילות או בשימושיות, משתמשים לא ישדרגו אותם, והם בהדרגה וברציפות יאריכו את זמן החיים של המכשירים שלהם", אמר ראנג'יט אטוואל, מנהל מחקר בגרטנר.

לדבריו, כבר השנה צמח משך החיים הממוצע של הטלפונים ל-2.6 שנים, והצפי שעד 2023 זה כבר יעבור את קו ה-2.9 שנים בממוצע לפחות – תהליך מוכר בשוק המחשבים, אם כי בהפרש משמעותי של שנות שימוש.

בשנה הקרובה, 2020, צופה גרטנר קפיצה קלה חזרה, בגלל הכניסה המסחרית המשמעותית של הדור החמישי, שיוביל להחלפת מסוימת של טלפונים, עם צפי מכירות של כ-1.771 מיליארד מכשירים, שלאחריה תבוא שוב ירידה, ב-2021 ל-1.762 מיליארד יחידות נמכרות.

בשנה הבאה צפויים מכשירי 5G לתפוס כ-6% והם יעברו את קו המחצית מבין כלל המכשירים בשוק ב-2023, אז יגיעו ל-51% – כלומר, הרשת הסלולרית הרביעית עוד כאן להישאר זמן רב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים