נשים ומחשבים: מיכל מילס, מוטורולה סולושנס

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: מיכל מילס, ראש צוות פיתוח תוכנה R&D בבמוטורולה סולושנס

מיכל מילס, מוטורולה סולושנס. צילום: שירה דיין

שם: מיכל מילס.

תפקיד: ראש צוות פיתוח תוכנה R&D במוטורולה סולושנס בצוות סטארט-אפ MC-IoT –

Mission Critical Internet of Things – ומובילת פורום נשים טכנולוגיות בחברה.

ותק בתפקיד: שלוש שנים.

תפקידים קודמים: מהנדסת תוכנה בכירה, תפקידי הובלה בצוותי פיתוח: Feature lead including architecture, technical lead, professional scrum master, innovation projects lead.

השכלה ושירות צבאי: תואר במדעי המחשב, שירות לאומי קהילתי בדימונה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? בהיותי בתיכון נפתחה מגמת מחשבים באולפנא בה למדתי. נרשמתי למגמה יחד עם עוד מעט בנות והתאהבתי במקצוע. היה לי ברור שאמשיך ללמוד מחשבים באקדמיה, למרות שהדבר היה פחות מקובל בקרב בנות. אמי שמחה מאוד על בחירתי זו, בעיקר מפני שגם היא נמשכה לתחום ולמדה מחשבים בשנות השבעים המוקדמות. היא ויתרה על המקצוע למען גידול הילדים, והצטערה על כך בהמשך. זכיתי באמא שתמיד עודדה, עזרה ודחפה.

תוך כדי לימודים התחלתי לעבוד במוטורולה ונהנתי מכל רגע. אני ממשיכה להנות עד עצם היום הזה, במיוחד בשל הגיוון והיצירתיות בתחום. הטכנולוגיה משתנה תדיר והדבר דורש לימוד מתמיד. בנוסף, מגוון התפקידים שניתן לאייש הוא גדול ומגוון – פיתוח תוכנה, ארכיטקטורה, בדיקות תוכנה, ניהול צוות תוכנה, ניהול פרויקט, ניהול מוצר ועוד ועוד…

לדעתי, בזכות הגיוון והגמישות התחום מתאים מאוד לנשים. למרות שעות העבודה הארוכות, העבודה היא לרוב בשעות גמישות וישנם מקומות עבודה רבים המאפשרים עבודה מהבית. עבודה במקצועות הטכנולוגיה מאפשרת פרנסה בכבוד, יחד עם אתגר המאפשר ניצול הפוטנציאל והרגשת סיפוק רבה. בנוסף, התפתחות הקריירה והאחריות יכולה לקרות במקביל להתפתחות התא המשפחתי. פחות אחריות רוחבית כשהילדים קטנים, ומי שמתאים לה ומעוניינת יכולה להתפתח לתפקידי ניהול והובלה בעלי אחריות רבה יותר עם השנים. בעיניי המקצוע מאוד גמיש לאופי ואילוצים. כך אני התנהלתי במשך השנים, ועדיין מתנהלת בזמן גידול חמשת ילדיי. אני מודה שזה לא קל ולא תמיד פשוט, אבל עבודה שהיא התעסקות בנושא מאתגר שאת אוהבת וגם מעוררת הנאה וסיפוק, היא חשובה ומשפיעה לטובה על כל תחומי החיים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? באופן כללי, אני חושבת שבמודע ולעיתים שלא במודע, בקרב מעסיקים, שבעולם ההיי-טק עדיין רובם גברים, יש חשש מסוים להעסיק נשים. למרות הקידמה בנושא השוויון בין המינים ובחלוקת התפקידים בטיפול בבית ובמשפחה, עדיין קיים החשש שנשים תיעדרנה מהעבודה בשל חופשות לידה והצורך בטיפול בילדים.

מה שהמעסיקים לא תמיד מבינים, שלאישה דווקא יש יתרונות רבים עקב הצורך שלה להתמודד עם ריבוי המשימות, התנהלות במצבי לחץ וניצול זמן מרבי. נשים, שגם מטפלות בבית ובמשפחה וגם רוצות לממש את עצמן ועובדות בעבודות מאתגרות, הרבה יותר משימתיות ומתנהלות בצורה יעילה יותר. ההספק שלהן פעמים רבות גבוה יותר, דווקא בגלל אילוצי הזמן. דבר נוסף – חברות רבות גילו מזמן את היתרון בעבודה בסביבה מגוונת, בה נשים וגברים מועסקים בצורה מאוזנת וכל צד מביא את היתרונות שלו.

האפליה לעיתים נובעת גם מהנשים עצמן, שחוששות מלקדם את עצמן ולדרוש את המגיע להן, ומראש מוותרות על תפקידים מאתגרים ומעניינים מפני שהן לא בטוחות ביכולתן לשלב קריירה ומשפחה יחד עם העבודה המאתגרת. נשים הן הרבה פעמים פרפקציוניסטיות ונרתעות מלהציע עצמן לתפקידים, אם לא בטוחות מראש שיוכלו לבצע את התפקיד ב-100% כמו שצריך. בסופו של דבר, אדם מוכשר מביא את עצמו לתפקיד ותמיד ניתן למצוא פתרונות יצירתיים לשילוב נכון של בית ועבודה אם יש מספיק רצון.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה, על רקע היותך אישה? אני אישית לא נתקלתי באפליה. במוטורולה תמיד הרגשתי עידוד של שילוב נכון בין בית לעבודה. מוטורולה מעודדת גיוון תעסוקתי – כך שקל מאוד לעבור בין תפקידים על פי הצרכים והיכולות של כל עובד/ת. כמובילת פורום נשים טכנולוגיות במוטורולה אני יכולה להגיד שנעשות פעילויות רבות על מנת לעודד העסקת נשים בחברה וקידום נשים בתוך החברה. זאת בנוסף לפעילויות התנדבות לעידוד נערות שמתאים להן לבחור, ללמוד ולהתמחות במקצועות טכנולוגיים. כידוע היום רק 23.5% מתפקידי הפיתוח בחברות ההיי-טק ממלאות נשים ובמוטורולה נעשות פעילויות רבות על מנת לשנות את הסטטיסטיקה, גם בתוך החברה וגם מחוצה לה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יפה פינקלשטיין

    מצדיעה למיכל על האמונה שהיא יכולה למצות את היכולות שלה. לנהל צוות בחכמה וברגישות לצד היותה אמא ורעיה חמה ואוהבת. מקוה שדבריה של מיכל יעודדו נשים נוספות לקבל על עצמן תפקידים המתאימים ליכולת שלהן.

אירועים קרובים