גוגל דודל: "אתם ואנחנו, תושבי כדור הארץ המדהים, עשינו זאת!"

לכבוד יום השנה ה-50 לנחיתת האדם הראשונה על הירח, הגוגל דודל היומי של גוגל מציג סרטון יפהפה, המלווה בקולו של מייקל קולינס, אחד משלושת האסטרונאוטים שהשתתפו בהרפתקה המטורפת, ששימש כטייס תא הפיקוד

"צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". הדודל של גוגל

לכבוד יום השנה ה-50 לנחיתה הראשונה של האדם על הירח, ה-20 ביולי 1969, פרסמה אתמול גוגל סרטון גוגל דודל, שמספר את סיפור המסע לירח מרגע ההמראה ועד הנחיתה בקולו של אחד משלושת האסטרונאוטים שהשתתפו במשימה ההיסטורית.

מייקל קולינס, ששימש כטייס תא הפיקוד במשימת אפולו 11, מלווה בקולו את הסרטון, ומשחזר את המשימה בת שמונת הימים.

קולינס, ניל ארמסטרונג ובאז אולדרין החלו את המסע ב-16 ביולי 1969, כששוגרו לחלל במרכז החלל קנדי בקייפ קנאוורל שבפלורידה. "400 אלף אנשים עבדו יחדיו כדי שהגזע האנושי יגיע לירח, החל מהמהנדסים והמתכנתים ועד לאנשים שתפרו את חליפות החלל האטומות", הוא מספר.

קולינס משחזר את המבט הראשון שלו לירח –  "מראה מרהיב" – אבל אי אפשר להשוותו לנוף הבין-כוכבי של כוכב הבית שלו, שנראה כמו "כתם כחול זעיר". "כדור הארץ היה ההצגה העיקרית. כדור הארץ היה ה-דבר", הוא אומר בסרטון.

ב-20 ביולי התנתקו ארמסטרונג ואולדרין מתא הפיקוד, ובמשך 13 דקות ריחפו בתוך תא הנחיתה, שכונה העיט, אל פני הירח. הנחיתה של התא לוותה במתח רב, שכן בעיט נותר דלק לשלושים שניות, והוא גם איבד קשר רדיו עם הצוות שבכדור הארץ, הוא מספר.

לבסוף, נחתו השניים לטיול המפורסם שלהם על הירח, כשקולינס מקיף את הירח בתא הפיקוד, שמאוחר יותר החזיר את השלושה הביתה.

"מאחורי הירח", הוא אומר, "הייתי רק אני, אבל לא הייתי בודד. אם הייתם סופרים – היו שלושה מיליארד אנשים, ועוד שניים, בצד אחד, ואני בצד השני".

ארבעה ימים מאוחר יותר נחתו השלושה מההרפתקה שלהם סביב כוכב הלכת שלנו באוקיינוס השקט, ונוכחו לדעת שהמסע המפורסם שלהם לא היה רק שלהם, אלא של כולם. "נדהמתי לגלות כי בכל מקום שאליו הגענו אנשים אמרו: 'עשינו זאת!' אתם ואנחנו, תושבי כדור הארץ המדהים, עשינו זאת!"

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים