המנמ"ר שכיהן תחתיו יודע: דב קוטלר – נכס לבנק הפועלים

רונן זרצקי, שכיהן תחת המנכ"ל החדש של הבנק הגדול במדינה כשהיה מנכ"ל ישראכרט, יודע לספר על מנהיג מאפשר, מקדם טכנולוגיות ומענטש, ואומר שאין ספק שזה מה שהוא יעשה גם בתפקידו החדש

דב קוטלר, המנכ"ל החדש של בנק הפועלים. צילום ארכיון: קובי קנטור ז"ל

הידיעה שפורסמה אתמול (ב') באמצעי התקשורת על מינויו של דב קוטלר למנכ"ל בנק הפועלים מילאה אותי שמחה. אחרי כמה וכמה מינויים פנימיים, בנק הפועלים העדיף לפנות החוצה ולבחור את קוטלר, שהיה מנכ"ל ישראכרט.

שימשתי תחת קוטלר כסמנכ"ל הטכנולוגיות של חברת כרטיסי האשראי במשך שש שנים של עבודה אינטנסיבית ורציפה יחדיו. לא הוא זה שמינה אותי – קוטלר קיבל אותי "בירושה" מהמנכ"ל שהיה לפניו. במלוא הענווה אני יכול להעיד ששיתוף הפעולה הזה הצליח. גם לי היה חלק בהצלחה, אבל ללא הצ'אנס שהוא נתן לי, כמו לבכירים אחרים בישראכרט, זה לא היה קורה. על אף שהיה מאתגר ולא קל, כולנו תמיד ידענו שיש לנו מנכ"ל שהוא מנהיג עם דרך, כיוון ויעדים לתוצאות, ולצד זאת מענטש.

החשיבות שבשיתוף הפעולה בין אנשי המחשוב לשאר המחלקות בארגון, לרבות בדרג ההנהלה, נדון מעל "דפים" מקוונים אלה לא אחת. יש ארגונים רבים שבהם זה לא קורה, כי המנמ"רים שלהם לא מדברים את השפה העסקית ואנשי הביזנס לא מדברים את השפה הטכנולוגית. מה גם שבבני אנוש עסקינן, על המעלות אבל גם על החסרונות שבהם, והיכן שיש בני אנוש יש גם אגואים שמעכבים את שיתופי הפעולה הנחוצים האלה. זה לא היה המצב בישראכרט – קוטלר לא רק ניהל אותנו כסמנכ"לים אלא גידל וטיפח דור של סמנכ"לים שלמדו והתקדמו תחתיו מקצועית, ניהולית וערכית.

למרות המקטרגים והקשיים – ים של הישגים

עם הידיעה על מינויו היה אמצעי תקשורת, שלא אזכיר את שמו, שיצא בכתבה ארסית וגימד את הצלחתו של קוטלר בישראכרט. כמי שבא מבפנים, אני יכול להגיד בבטחה, ממקור ראשון, שלא מני ולא מקצתי. מעידה על כך כאלף עדים העובדה שאם עד הגעת קוטלר לישראכרט, הרווח של החברה היה דומה לזה של מתחרותיה, בשש שנות כהונתו הוא הכפיל אותו מ-150 מיליון שקלים ל-300 מיליון שקלים בשנה. זה הושג בעבודה קשה שלו, בהפעלה מצוינת של הסמנכ"לים, ואני בתוכם, ובהחדרת רוח קרב של מצוינות וחתירה להישגים בחברה.

תקצר היריעה מלפרט את ההישגים של קוטלר בישראכרט. ובכל זאת, להלן כמה מהם שראוי במיוחד לציין: הוא התמודד בהצלחה עם הרגולציה המכבידה, שאיימה להוריד את ישראכרט לחברה שמחזיקה שליש בלבד משוק כרטיסי האשראי (בדומה למה שקרה בשוק התקשורת), וידע להתגבר על רוע הגזירה בעבודה נכונה מול הרגולטור. הוא גם הוביל מהפכת שירות בישראכרט והטמיע פתרונות דיגיטליים חדשניים בשירות הלקוחות שלה – מה שהוביל את החברה לזכייה בפרסים רבים. ככלל, יחד אתו חידשנו והטמענו מערכות רבות בארגון, בפרויקטים מורכבים – למשל הטמעת מערכות CRM ו-ERP, והקמת אתר התאוששות מאסון. הוא ירד אתי לפרטים בצורה שלא ידעתי ממנהלים קודמים – מה שהיה מאתגר, אבל גרם לי להעריך אותו עוד יותר.

קוטלר אמנם לא השיג את כל ההישגים האלה לבד – בהקשר זה ראוי לציין סמנכ"לים נוספים, בין היתר את סמנכ"ל השירות, אורן כהן, סמנכ"ל הכספים, רם גב, וסמנכ"ל השיווק, יגאל ברקת -אבל ללא המנהיגות שלו וללא הברק בעיניים שהכניס לכולנו, זה לא היה קורה. או שכן, אבל בהשקעה רבה יותר של זמן ומשאבים, ובפחות יעילות. הוא ידע לתווך בינינו, לכוון ולסחוף אותנו להיות צוות מנצח, שמשאיר את המתחרים מאחור, פעם אחר פעם, במשך שש שנים רצופות.

אני סמוך ובטוח שהוא יישם את זה גם בתפקיד החדש שלו בבנק הפועלים. שכמו בישראכרט, הוא יקדיש את כל כולו למקום העבודה ויחשוב שכל יום בחברה הוא היום הראשון שלו בה. זו אמנם קלישאה, אבל במקרה שלו היא לגמרי נכונה. קוטלר הוא נכס לכל מקום עבודה, ואין לי ספק שהוא יצעיד את הבנק הגדול במדינה למחוזות שאליהם הוא הצעיד את Cal, את בנק אגוד ואת ישראכרט – מתוך אחריות למנהלים, לעובדים ולצמיחה הכלכלית של הארגון, ושל מדינת ישראל כולה. שיהיה בהצלחה.

הכותב הוא יו"ר C3, פורום המנמ"רים והמנכ"לים של אנשים ומחשבים, ובעברו שימש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של ישראכרט.

 

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יוסי בדלי

    קידמה מגיעה לעולם לאחר מהפיכה. המהפיכה הצרפתית, המהפיכה התעשייתית, + המהפיכה המיחשובית, + המהפיכה הסלולרית. שיהיה בהצלחה לדב ולבנק הפועלים

  2. חולי רז

    רונן! יפה דרשת:) כל הכבוד שפירגנת גם לקולגות!

  3. מימי בס

    כל מילה בסלע על הכבוד רונן זריצקי

אירועים קרובים