שירות אמזון מוזיקה גדל מהר מהמתחרים המפורסמים – אפל מיוזיק וספוטיפיי

שירות הזרמת המוזיקה של הענקית מסיאטל, Amazon Music Unlimited, גדל ביותר מ-70% בשנה האחרונה, מה שהופך אותו לשירות שצומח במהירות הרבה ביותר בתחומו ● מעניין לגלות ש-14% משתמשיו הם בני 55 ויותר

מבוקש בהרבה. רמקול Echo של אמזון. צילום: BigStock

אמזון היא חברה מנצחת, זה ברור, אבל כשמדובר על שירותי מוזיקה בהזרמה נהוג יותר לחשוב על אפל מיוזיק של אפל, ועוד יותר על ספוטיפיי כעל המובילים בתחום. והם אכן מובילים. אבל נתונים חדשים חושפים שדווקא השירות המתחרה Amazon Music Unlimited הוא שגדל הכי מהר נכון להיום.  

נתונים חדשים של חברת Midia Research מראים כי שירות הזרמת המוזיקה של אמזון גדל ביותר מ-70% בשנה האחרונה, על פי הדיווחים שהתקבלו בחברה, מה שהופך אותו לשירות המוזיקלי הצומח מהר ביותר כיום. התוצאות הללו מצליחות לנצח את הצמיחה של ספוטיפיי ו-Apple Music, שתי הענקיות שנחשבות כמובילות התחום עד כה.

לא ברור אם הנתונים כוללים גם משתמשים בגרסאות ניסיון, משתמשים בתשלום ומשתמשים ללא תשלום, אבל קצב הצמיחה הוא עדיין מהיר ומרשים בכל מקרה. 

לפי הנתונים הנוכחיים, לאמזון יש כיום 32 מיליון מנויים על שירותי המוזיקה שלה – הרבה פחות באופן משמעותי בהשוואה ל-60 מיליון מנויי אפל מיוזיק ו-100 מיליון המנויים של ספוטיפיי. אבל אם הצמיחה הזו תמשיך – אולי בעתיד הלא רחוק נראה את אמזון מצליחה לעקוף את המתחרות ולהוביל גם את התחום הזה ולא רק את זירת הקמעונאות אונליין.

"אלקסה, תנגני אימג'ן של ג'ון לנון"

אגב, לאמזון יש עוד חזית אחת שבה היא המצליחה יותר מכולם – זירת העוזרים הקוליים החכמים. אלקסה שלה, כמו גם הרמקולים שבהם היא "חיה" מסדרת Echo ומבית אמזון, הם המצליחים והנמכרים ביותר בזירה זו. אפשר שהצמיחה המואצת של אמזון בחזית הזרמות המוזיקה קשורה לרמקולים החכמים שלה ושהפופולריות של מכשירי אלקסה היא שתרמה גם לצמיחת השירות המוזיקלי.

אמנם ניתן, כמובן, לנגן ברמקולים של אמזון מוזיקה באמצעות שירותים מתחרים לאלקסה, אולם ברירת המחדל שלהם היא שירות המוזיקה של ענקית הקמעונאות, מן הסתם, ומשם תתחיל אלקסה להזרים את המוזיקה המבוקשת, אלא אם כן המשתמש יציין מפורשות כי הוא מעוניין לשמוע את הטרקים שלו דרך Spotify או שירותי המוזיקה של אפל ואחרים.

עובדה נוספת ומעניינת היא שאמזון לא מכוונת דווקא למשתמשי אפל מיוזיק וספוטיפיי האופייניים, אלא מנסה לפנות דווקא למשתמשים וותיקים יותר, מבחינת הגיל. לדברי לדברי סטיב בום, סגן נשיא תחום המוזיקה של הענקית מסיאטל שצוטט על ידי Ars Technica, "בכדי שהענף יגיע לפוטנציאל המלא שלו, אנחנו לא יכולים להסתכל רק על בני 15-22". ואכן נתוני Media מעידים כי 14% ממשתמשי שירותי המוזיקה של אמזון הינם מעל גיל 55, ואפשר שזה חלק ממה שעושה את ההבדל.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים