מחקר: מכשירי דור 5 יעקפו את מכשירי דור 4 עד שנת 2023

לפי מחקר חדש של קנאליס, הפריסה של תשתיות דור 5 תלויה ביוזמות ממשלתיות, ולמרות הזמינות הגבוהה של מכשירי דור 5 – הפריסה בעולם תהיה אטית ומורכבת בשל הלחצים שהיא תטיל על מפעילות הטלקום, שכבר כיום מתמודדות עם לחצים כלכליים

המערב לא רוצה את סין ווואווי מעורבות בפריסתה. טכנולוגיית 5G. צילום אילוסטרציה: BigStock

מכשירי סלולר עם קישוריות דור 5 צפויים לעקוף את מכשירי סלולר דור 4 במהלך חמש השנים הקרובות – כך לפי מחקר חדש של חברת קנאליס, שלפיו 800 מיליון מכשירי דור 5 יימכרו עד 2023, ויהוו 51.4% מכלל המכירות של הסמארטפונים בעולם. עד שנת 2023 יימכרו בסך הכל, לפי המחקר, 1.9 מיליארד סמארטפונים בעולם.

עוד לפי המחקר, 34% ממכשירי דור 5 יימכרו בסין, בעוד שחלקן של צפון אמריקה ואסיה יעמוד על 18.8% ו-17.4%, בהתאמה.

יוזמות ממשלתיות יהיו הזרז העיקרי לפריסה מהירה יותר של שירותי דור 5 בסין ובארצות הברית. בסין הוענקו רישיונות דור 5 שנה לפני המועד המתוכנן. "התפקיד של הממשלה הסינית ותכנון השקעות מוקפד של מפעילות וספקיות ציוד היה קריטי להשקה המסחרית המוקדמת", ציינה ניקול פנג, סגנית נשיא לסלולר בקנאליס.

סין היא גם מדינת המקור של ספקיות ציוד דור 5 מובילות ויצרניות סמארטפונים, ובמהלך השנים הקרובות הן יובילו מהלכי שיווק אגרסיביים.

עוד לפי המחקר, 17.5% מהסמארטפונים שיימכרו בסין יכללו תמיכה בדור 5 כבר עד 2020, והמספר הזה יצמח ל-62.5% עד 2023. מכל מקום, הזמינות של סמארטפוני דור 5 לבדה לא תבטיח מהירויות סלולר גבוהות. לשם כך תידרש פריסת שירותי דור 5 מוצלחת. לדברי פנג, הפריסה של תשתיות דור 5 תארך זמן רב ותהיה מורכבת בהרבה לעומת הפריסה של דור 4, בעיקר בשל הלחצים שהיא תטיל על מפעילות הטלקום, שכבר כיום מתמודדות עם לחצים כלכליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים