מתחמם המו"מ לרכישת סימנטק – הסכום נסק ל-22 מיליארד דולרים

במקביל למגעים לרכישת ענקית אבטחת המידע, ברודקום בוחנת את רכישת טיבקו, למקרה שרכישת סימנטק לא תצלח

שוב, חלק ממנה מחליף ידיים. סימנטק. צילום: BigStock

המשא ומתן לרכישת סימנטק על ידי ברודקום נכנס להילוך גבוה. על פי מקורות המקורבים לעסקה, ענקית השבבים החלה בבדיקת מצב הביטחונות והערבויות שלה, מצבה הכספי ויכולת המימון שלה, על מנת לראות שהיא אכן מסוגלת לממש את הרכישה.

בתוך כך עלה, כי שווי העסקה לא יעמוד על 15 מיליארד דולרים, כפי שדווח בשבוע שעבר, עת פורסם דבר העסקה בראשונה, אלא היא תעמוד על 22 מיליארד דולרים – כולל חובותיה של ענקית אבטחת המידע.

במקביל, ב-CNBC פורסם, כי ברודקום בוחנת את רכישת טיבקו, למקרה שהרכישה של סימנטק לא תצלח. טיבקו הפכה לחברה פרטית אחרי רכישה בגובה של 4.3 מיליארד דולר בדצמבר 2014 – על ידי קרן ההשקעות הפרטית ויסטה אקוויטי פרטנרס (Vista Equity Partners). טיבקו סירבה להגיב לדיווחים בתקשורת האמריקנית על רכישתה האפשרית, כמו גם על גובה הסכום של העסקה, אם תתממש.

המהלכים של ברודקום מסמלים את תנועתה של ענקית השבבים לעבר עולמות התוכנה, לאחר שבשנה שעברה עצר ממשל טראמפ את הצעתה לרכוש את היריבה שלה, קואלקום. העצירה באה לאחר שוועדת הסחר הפדרלית האמריקנית בחנה את הטקטיקה של ברודקום סביב מכירות המעבדים שלה – חקירה שהפילה את מניית ברודקום בכ-10% באותו היום.

הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, ידוע בשוק כמנהל המטפל בצורה טובה בעסקי התפעול של החברה. הוא הרחיב את החברה והפך אותה לאחת מיצרניות השבבים הגדולות בארצות הברית דרך שורת עסקות ענק. כך, למשל, לפני כשנה, במחצית יולי 2018, הודיעה יצרנית השבבים כי היא קונה את CA Technologies, המתמחה בפיתוח תוכנות ארגוניות, כולל למערכות מיינפריים, בעסקת מזומן של 18.9 מיליארד דולרים.

אם אכן תימכר סימנטק ב-22 – ולא ב-15 – מיליארד דולרים, יהיה זה ערך גבוה לחברה לעומת 21 מיליארד לפני שהחלו פרסומים שליליים עליה. במאי השנה התחוללה דרמה בענקית אבטחת המידע: גרג קלארק, מנכ"ל, נשיא וחבר הנהלת סימנטק, עזב לאלתר את תפקידיו בחברה. קלארק שימש בתפקיד במשך שלוש שנים והוא המנכ"ל הרביעי ברציפות של סימנטק שלא מסיים את תפקידו בנסיבות תקינות. השנה האחרונה של קלארק, שהצטרף לסימנטק לאחר שזו רכשה את Blue Coat, שבראשה עמד, הייתה קשה: היא כללה חקירת הונאה פנימית, פיטורים, לחץ מצד המשקיעים וירידה של 32% בערך המנייה.

ענקית אבטחת המידע חוותה היסטוריה של הדחות ושנים לא קלות. גם שלושת קודמיו של קלארק – מייק בראון, סטיב בנט ואנריקה סאלם – פוטרו, וב-2005 עברה סימנטק זעזוע קשה, עם רכישת וריטאס, שעלתה לה 10.2 מיליארד דולר – זעזוע שממנו היא התקשתה להתרומם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים