באו לבקר במאורת הנמר: יואב כהן וקיי קינג מאימפרבה

07/07/2019 10:23
יואב כהן, מנהל פעילות בישראל ומנהל מו"פ וקיי קינג, מנהלת קשרי מדיה, מאימפרבה. צילום: פלי הנמר

בשבוע שעבר הגיעו לבקר במאורת הנמר יואב כהן, מנהלת הפעילות של אימפרבה בישראל ומנהל מו"פ של החברה העולמית, וקיי קינג, מנהלת קשרי מדיה של אימפרבה ישראל – החברה שהתחילה את דרכה בישראל והיום נחשבת לאחת מחברות אבטחת המידע הגדולות בשוק העולמי.

יואב, שהצטרף לחברה לפני 8 שנים, מנהל היום את הפעילות בישראל ואת חטיבת המחקר והפיתוח העולמית של אימפרבה, שבסיסה בארץ. יואב פועל באימפרבה במטרה להגדיל את הנוכחות המקומית של החברה, ולפתח טכנולוגיות חדשניות בתחום אבטחת המידע, כאלה שבאמת עושות טוב לעולם.

אימפרבה היא חברה שהתחילה את דרכה בתור סטארט-אפ ישראלי ולאחרונה נרכשה על ידי חברת Thoma Bravo בסכום של 2.1 מיליארד דולר. אימפרבה מספקת פתרונות הגנה מפני פריצה למאגרי המידע של ארגונים מתוך הארגון, או דרך שכבות האפליקציה או ממשקי ה-API. בשנה האחרונה, אימפרבה סיכלה מתקפות ענק ברשת האינטרנט שכוונו נגד לקוחותיה.

במהלך השיחה הציג יואב את שוק אבטחת המידע, הטכנולוגיות הקיימות ואת חשיבות הפעילות של אימפרבה לא רק ללקוחותיה, הנמנים על הארגונים הפיננסיים הגדולים בעולם, אלא גם לצרכן הפשוט, שבסופו של יום משלם מחיר כבד, במיוחד כשמדובר בשימוש פלילי בכלי סייבר התקפיים. זאת ועוד, במהלך הפגישה הגה יואב שם חדש לפעילות הסייבר הלא חוקית ברשת – המאפיה החדשה או כלכלת הפשע. 

"בעצם", אמר יואב, "פעם ארגוני הפשע היו שורפים את בית העסק שלך, היום הם משביתים את החברה כולה, פורצים לאתר או גונבים דטה. מדובר בפעילות פלילית לכל דבר, בשילוב סחיטה ומכתבי כופר, הנשלחים לבעלי עסקים, בהם מאיימים ההאקרים להשבית את מערך המחשוב של הארגון".

אבטחת מידע חדשנית למשל בניהול בוטים

תחום התמחותה של אימפרבה הוא אבטחת מידע, בעיקר למוסדות הפיננסיים הגדולים בעולם, הנמצאים תחת מתקפה מתמדת בכלים ושיטות מתוחכמים ביותר. החברה מעסיקה כ-1,000 עובדים סביב העולם ומשרתת מעל 6,000 לקוחות ביותר מ-90 מדינות ומעל ל-500 שותפים עסקיים. בין לקוחותיה נמנות החברות ג'נרל אלקטריק, סימנס ועוד.

"היום, תחום אבטחת המידע הרבה יותר רחב ונוגע בכל אחד מאיתנו", אמר יואב, "רק לאחרונה שתי ערים במדינת פלורידה קיבלו איומי כופר מהאקרים, כשאחת מהן נאלצה לשלם מיליוני דולרים על מנת שלא ישביתו את השירותים הדיגיטליים שתושבי העיר תלויים בהם".

עוד ציין כי "כל התעשייה נתונה לסכנה, בין אם חברות גדולות ועד לתאגידים ובנקים המחזיקים בדטה של מיליוני אנשים. אנחנו באמת עושים טוב, המטרה שלנו היא להגן על המידע, השירותים והפעילות העסקית של חברות גדולות ושל האנשים הפרטיים עצמם".

היום, לדוגמה, אימפרבה משלימה את הרכישה (עליה הכריזה בתחילת יוני) של חברת Distil Networks, המובילה העולמית בניהול בוטים. זאת כחלק מהמטרה של החברה לספק פתרון מקיף להגנת סייבר בשכל הסקטורים האפשריים. Distil, מי שגייסה מאז 2011 כ-60 מיליון דולר, מחזקת את מעמדה של אימפרבה בתור אחת מחברות אבטחת המידע המובילות היום בשוק ומעניקה לה את היכולת לספק פתרון מקיף להגנה מפני בוטים.

אותם בוטים משפיעים על הצרכן הפשוט וקשורים באופן ישר למחיר הכבד אותו הוא משלם. הבוטים מאפשרים לאנשים פרטיים ו/או לחברות לתאם מחירים עם המתחרים, אם מדובר בכרטיסי טיסה/מחירי מלונות, או לרכוש כמות גדולה של כרטיסים להופעות של אמנים פופולריים, ואז למכור אותם במחירים גבוהים יותר. התופעה הזאת של שימוש פלילי בבוטים ידועה גם בסקטורים נוספים, לדוגמה בתקופות של בחירות. אז פעם יש הופעה של אמן מוכר שיכול להיות שאימפרבה תמנע סולד אאוט תוך יממה ומחירים לא שפויים לכרטיסים אליה ופעם זה עיסוק בהגנה על טוהר הבחירות…

יואב כהן וקיי קינג הוסיפו, בסוף הפגישה, כי הביקור במאורת הנמר היא חוויה של פעם בחיים, וכי מעולם לא ראו אוסף של אוצרות כזה מרשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים