נשים ומחשבים: ריקי אפטר, קבוצת מלם תים

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: ריקי אפטר, מפתחת בכירה שרת-לקוח בקבוצת מלם תים

ריקי אפטר, מפתחת בכירה שרת-לקוח בקבוצת מלם תים. צילום: יח"צ

שם: ריקי אפטר.

תפקיד: מפתחת בכירה שרת-לקוח (server client) בקבוצת מלם תים. התפקיד כולל הקמת תשתיות ופרויקטים חדשניים, המתממשקים עם מוצרי IoT, מערכות שו"ב וערים חכמות, בטכנולגיות שונות, בעיקר מבוססות מיקרוסופט.

ותק בתפקיד: עובדת במלם תים 6.5 שנים ובתפקיד הנוכחי כשנה.

תפקידים קודמים: מתכנתת אינטגרציה, net ו-web.

השכלה: לימודי הנדסת תוכנה במרכז החרדי להכשרה מקצועית.

בעלת דיפלומת הנדסאי מטעם מה"ט.

משפחה: נשואה + שלושה ילדים מתוקים.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? מגיל צעיר נמשכתי למגוון טכנולוגיות, כגון מחשב ומצלמה. הייתי יושבת וחוקרת את האפשרויות הגלומות בהן וכשחיפשתי מה ללמוד היה חשוב לי שבתחום שאבחר יהיו גם יצירה וגם חשיבה. שוחחתי עם אנשים מהתחום כדי להבין מה זה בעצם מחשב, תכנות מחשבים ושפות תכנות, וכשהבנתי במה המדובר, מיד נדלקתי על זה וידעתי שזה מה שאני הולכת לעשות.

חשוב לציין שלפני עשר שנים (כשהתחלתי את הלימודים) אפשרויות הלימוד לחרדיות היו מאוד מצומצמות, בשונה מהמצב כיום. למרות שגם תחום העיצוב מושך אותי באופן אישי, ואחת מהאפשרויות הייתה ללמוד אדריכלות, החלטתי ללכת על פי נטיית ליבי – לכיוון הטכנולוגי, ואני לא מצטערת על כך. את נושא העיצוב והאדריכלות אני משאירה כתחביב לשעות הפנאי…

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? בעיניי אין אפליה, כי אין כאן משוואה. לאישה יש תכונות שונות מאשר לגבר ולכן לא כל תפקיד שמתאים לגבר יתאים בהכרח לאישה, וכן להפך. זאת כמובן בלי הכללות, כיוון שתמיד ישנן זליגות לכאן ולכאן.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? ממש לא. במלם תים יש נוכחות בולטת של מתכנתות, והיחס אלינו מכבד ומקצועי, כך שהמילה אפליה לא מתכתבת בשום צורה עם האקלים הארגוני אצלנו.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים