מעבר ל-SAP S/4HANA של סאפ – פסגה שניתן לכבוש

רונן מגדל, ארכיטקט פתרונות ומוביל תחום המעבר ל-SAP S/4HANA בארץ, דיבר בכנס XO ISUG 2019, על המעבר לפלטפורמת ה-ERP החדשנית שמציעה החברה והבטיח כי כמו לגבי האוורסט גם במקרה הזה "עם הזמן כובשים כל פסגה, וחוזרים וכובשים אותה, ומפתחים את התהליכים הטובים יותר לעשות את זה"

רונן מגדל, ארכיטקט פתרונות ומוביל תחום המעבר ל-SAP S/4HANA. צילום: ניב קנטור

"יש חברות המתייחסות למעבר ל-SAP S/4HANA – פלטפורמת ה-ERP החדשנית שמציעה סאפ, כמו לאוורסט שלהן. אבל בדיוק כמו שהוכח בהיבט של ההר הגבוה בעולם, עם הזמן כובשים כל פסגה, ועם הזמן חוזרים וכובשים אותה ומפתחים את התהליכים הטובים יותר לעשות את זה. אנחנו מסתמכים כיום על מאות חברות בעולם שכבר עשו את המעבר ל-SAP S/4HANA, על הידע ועל מה שהן למדו בתהליך, ואנחנו מביאים את כל הידע הזה לכאן, ויש כבר מי שתומך במעבר ובשינוי כדי ליצור את התהליך ואת הערך שבא אחריו", כך אמר רונן מגדל, ארכיטקט פתרונות ומוביל תחום המעבר ל-SAP S/4HANA, בכנס XO ISUG 2019 שנערך אתמול (ג') באולם האירועים אבניו שבקרית שדה התעופה.

הכנס, שמשך אליו קהל שיא של יותר מ-1,600 לקוחות קיימים וחדשים וחברי קהילת SAP, הופק בידי אנשים ומחשבים וחולק למספר מסלולים, כשאחד מהמרכזיים היה זה שדן במעבר לגרסת ה-ERP.

"גם פה בארץ יש כבר כמה לקוחות שעשו את המעבר ל-SAP S/4HANA, וכמובן שיש מי שעזר ותמך במעבר ושינוי כדי להתחיל ליצור ערך לאחר המעבר בפועל", אמר מגדל, שציין שיש כבר ארבעה גופים שביצוע ומבצעים את התהליך, לעומת כמה מאות של פרויקטים דומים ברחבי העולם, שכאמור גם מהם נשאב מידע חיוני וקריטי למעבר.

"SAP S/4HANA מביאה עולם שלם של יכולות, היא מביאה את החיבור של החוויה עם הטכנולוגיות המתקדמות, והחיבור יחד עם ה-O Data מאפשר באמת לארגון לפרוץ קדימה. זהו מעבר בו המהלך הראשון הוא שדרוג עולם הדיגיטל והקפצה קדימה של רמת הטכנולוגיה, כך שהיא תוכל לאפשר את כל הטוב הזה בעתיד", הוא טען.

לטענתו יש ארגונים בעולם שסיימו את תהליך המעבר ל-SAP S/4HANA גם תוך 4 חודשים, אך הממוצע הוא כ-8 חודשים, והוא מעריך שבישראל זה ייקח בין 8 חודשים עד שנה. "כדאי ואף חיוני להשתמש בכלי החינמי Readiness Check, כדי להבין לאן הולכים, כדי להבין מה צריך לעשות. המטרה שלנו היא לעזור לכם לבצע את השינוי הזה במינימום השפעה על הארגון, אבל אתם צריכים כבר להתחיל היום, ויש כבר שותפים ויש כבר ידע בחוץ של אנשים שעשו את זה", הוא סיכם.

הערך המוסף האמיתי יגיע לאחר המעבר

עמי גולדברג, מנהל הפרקטיקה של SAP S/4HANA בדה-לויט, סיפר שהחברה הגלובלית היא השותפה המובילה של סאפ בהיבט של SAP S/4HANA, עם יותר מ-130 פרויקטים שרובם הגדול בוצעו החל משלב האפס, שהוא הכנת הקרקע וקביעת התוכנית העסקית של המעבר.

"אנחנו בונים יחד איתכם את מפת הדרכים ליישום, כדי לבנות פתרון בהתאם לצרכים המסוימים שלכם בארגון, ובמקביל אנחנו בקשר מאוד הדוק עם סאפ, עם המון ידע שהצטבר אצלנו ברמת היישום בעולם", הוא סיפר.

עמי גולדברג, מנהל הפרקטיקה של S/4HANA בדה-לויט. צילום: ניב קנטור

עמי גולדברג, מנהל הפרקטיקה של SAP S/4HANA בדה-לויט. צילום: ניב קנטור

בישראל מודל העבודה מבוסס על כוח עבודה מקומי של החברה עם התייחסות לצרכים המיוחדים. "SAP S/4HANA נמצא במרכז העשייה שלנו כאן בישראל. מצד שני אנחנו משתפים לפי הצורך צדדים שלישיים עם מומחיות ידע מאוד חזקה. יש לנו מומחי תוכן ברמה העולמית כי מיישם, במיוחד בתחום הזה, חייב להיות מומחה לתחום שלו וזמין כחלק אינטגרלי של הפרויקט", אמר גולדברג.

הוא טען כי הערך המוסף האמיתי יגיע לאחר המעבר. "זה יקרה אחרי שתתחילו לנצל באמת את SAP כפלטפורמה דיגיטלית. יש כאן טכנולוגיה חדשה ויכולות חדשות, וחשוב מאוד ללמוד איך לנצל את הכל בצורה אמיתית, כשאפשר להגיע לכיוונים חדשים בתחום העסקי. העולם מקדים כיום את ישראל בארבע עד חמש שנים לפחות, וזה אומר שיש לנו עוד הרבה עבודה לפנינו", הוא סיכם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים