"גוברת המודעות לערים חכמות – ועיריות משקיעות בכך יותר משאבים"

"ראשי ערים ממנים מנהלי חדשנות למימוש תכניות אב לערים חכמות", אמר אורי בן ארי, יועץ בכיר לתחום, שחזר מכנס אירופי בנושא שנערך לא מכבר בהאג

אורי בן ארי, נשיא ומייסד קרן אתנה. צילום: יח"צ

"המודעות לנושא הערים החכמות הולכת וגוברת ברחבי העולם, ובכלל זה בישראל. המשמעות של זה היא שראשי ערים ממנים מנהלי חדשנות כדי לממש תכניות אב לתחום, ושהעיריות משקיעות משאבים כדי להשיג התייעלות וחיסכון לשיפור השירות", כך אמר אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות, ששהה בכנס בינלאומי שנערך לא מכבר בהאג, בהשתתפות עשרות נציגים מכל מדינות האיחוד האירופי.

בן ארי הוזמן לכנס כנציג ישראל, כמי שמזה שנים רבות מלווה שורה ארוכה של ערים חכמות בישראל ומשמש כמרצה בכנסים בינלאומיים, בהם של האו"ם, שם הוא מספר על הפעילות שנעשית בתחום במדינה. לדבריו, "יש גידול עצום בכמות הסטארט-אפים שפועלים למציאת פתרונות לאתגרי העיר החכמה, כולל בישראל".

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות, מקבל את הספר החדש של האיחוד האירופי מלמברט ואן ניסטלרוי, סגן נשיא בכיר לחדשנות בפרלמנט האירופי. צילום פרטי

אורי בן ארי, יועץ בכיר לערים חכמות, מקבל את הספר החדש של האיחוד האירופי מלמברט ואן ניסטלרוי, סגן נשיא בכיר לחדשנות בפרלמנט האירופי. צילום פרטי

בהרצאתו הציג בן ארי את הטרנספורמציה שעוברת על ישראל בתחום הערים החכמות – בהשתתפות העיריות, החברות והגופים הממשלתיים, כולל מערך הסייבר, משרד הביטחון וישראל דיגיטלית. הוא מנה את הערים הישראליות שהופכות או שכבר הפכו לחכמות: תל אביב-יפו, רמת גן, אילת, ירושלים, אשדוד, נתניה, חיפה, חדרה, ראשון לציון, לוד, חולון ובאר שבע. כמו כן, הוא הזכיר את פרויקט הקמת עיר הבה"דים של צה"ל בדרום.

אילת כדוגמה

בן ארי התעכב בהרצאתו על העיר אילת, שהייתה הראשונה שהחלה בפרויקט עיר חכמה, עוד ב-2013. הוא ציין כי "עד 2020 העיר תנהל את כל צריכת האנרגיה הסולרית שלה בעצמה, בזכות תהליכים שפותחו במסגרת תכניות העיר החכמה".

במהלך הכנס נפגש בן ארי עם נציגים ממדינות שונות באירופה שמעוניינים לשתף פעולה על ידי אימוץ מתודולוגיות ישראליות לערים חכמות ומציאת פתרונות בתחום שמפותחים בארץ. למברט ואן ניסטלרוי, סגן נשיא בכיר לחדשנות בפרלמנט האירופי, שהשתתף אף הוא בכנס, העניק לבן ארי את הספר החדש של האיחוד האירופי Go Global Act Local – Towards multi-level governances.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים