"קשה לסטארט-אפים לעבוד עם בנקים – ולהפך"

"סטארט-אפים זזים מהר יותר מבנקים", אמרה עידית גזית ברגר, בכירה במיקרוסופט ● עם זאת, לדבריה, "יש מקום לשיתופי פעולה בין בנקים לחברות פינטק, כי במקרים רבים הם צריכים אלה את אלה"

עידית גזית ברגר, מנהלת התחום הטכני ו-One Commercial Partner לאזור המזרח התיכון ואפריקה במיקרוסופט. צילום: תומר פולטין

"מערכת היחסים בין הסטארט-אפים לבנקים היא מורכבת, אבל יש מקום לשיתופי פעולה ביניהם, כי במקרים רבים הם צריכים אלה את אלה. קשה לסטארט-אפים לעבוד עם ארגונים מסורתיים כמו בנקים וחברות פיננסיות, כי סטארט-אפים זזים מהר יותר", כך אמרה עידית גזית ברגר, מנהלת התחום הטכני ו-One Commercial Partner לאזור המזרח התיכון ואפריקה במיקרוסופט.

גזית ברגר דיברה במסגרת פאנל שעסק בפוטנציאל הגלום בשיתופי הפעולה בין המוסדות הפיננסיים הגדולים לחברות הפינטק הצעירות. את הפאנל, שהתקיים באחרונה כחלק מכנס Fintech Junction 2019 של אנשים ומחשבים, הנחה זיו גפני, מנהל וראש תחום הפינטק והשותפויות בג'יי.פי. מורגן.

לדברי גזית ברגר, "קשה לארגונים לאמץ את החדשנות ולהבין אילו פתרונות לאמץ. לחברות פינטק יש פתרונות שיכולים לפתור את הבעיות שלהם".

"יש מקרים שבהם כדאי לבנקים לפתח פתרונות פנימיים, משיקולים שונים, בהם יעילות, חיסכון כספי ובמשאבים נוספים, והעובדה שלעובדי המחשוב של הבנק כבר יש היכרות עם המערכות ועם הדרך שבה הוא עובד", הוסיפה.

"מספיק טוב זה כבר לא מספיק טוב"

אלה גיל, מייסדת ומנכ"לית סטרטריקס – חברה שפועלת בתחום ניהול הסיכונים באמצעות טכנולוגיות כמו לימודי מכונה ובינה מלאכותית – דיברה אף היא בפאנל. היא אמרה כי "מה שמניע את התעשייה הפיננסית בכלל ואת עולם הפינטק בפרט הוא שמספיק טוב זה כבר לא מספיק טוב. צריך לפתור את הבעיה שאנשים עוד לא יודעים, או שהם חושבים שכבר נפתרה".

דיוויד פלדמן, ITT Fintech Domain Manager בדלויט, ציין כי "בנקים נוקטים בגישה שמרנית וזהירה כי הם גופים גדולים עם לקוחות רבים, וכל דבר שהם עושים יכול לשנות, כולל שינויים לרעה. נדרש אמון בינם לבין הלקוח ואמון זה דבר שלוקח זמן לבנות. בניית האמון עם הלקוח היא החלק הכי מאתגר. לכן, חשוב להם לבדוק כל דבר".

דובר נוסף באירוע היה דיוויד מרטין דה נסימנטו, מנהל קמעונות עולמית וחדשנות פתוחה ב-BBVA – ארגון שמכנה את עצמו "הבנק הדיגיטלי של המאה ה-21". הוא ציין שהבנק עובר בימים אלה טרנספורמציה דיגיטלית, "כדי לעמוד בחזון שלנו ולהתאים לטרנדים הנוכחיים בתחום – סביבה מקרו-כלכלית מורכבת, רגולציה כבדה, שינוי בצרכים ובציפיות של הלקוחות, שימוש רב יותר בנתונים רבים יותר ותחרותיות רבה".

לדברי דה נסימנטו, בנק או ארגון פיננסי אחר שלא יעבור טרנספורמציה דיגיטלית ויתאים את עצמו לטרנדים החדשים עלול להימצא מאחור.

בהמשך הפאנל שאל המנחה את הדוברים האם כדאי יותר לסטארט-אפים ישראליים ללכת לעמק הסיליקון או לוול-סטריט, כלומר: במה כדאי להם להתמקד – בתחום הטכנולוגי או בזה הפיננסי. דה נסימנטו צידד בהתמקדות בעמק הסיליקון, כדי לשים במרכז את פיתוח הטכנולוגיה ושותפויות עם חברות טכנולוגיות נוספות. פלדמן, לעומתו, טען ש-"זה תלוי בתעשייה שבה הסטארט-אפ עובד. ניסיתי בעבר ליצור שותפויות עם חברות בעמק הסיליקון וגיליתי שיש מקרים שבהם ניתן להניב הרבה יותר ערך מהתמקדות דווקא בחברות בוול-סטריט". גזית ברגר טענה שהתשובה היא אף אחד מהם. "על ארגונים לחפש שותפים טכנולוגיים שיכולים לעבוד אתם, לא משנה מהיכן הם", אמרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים