חבילה שנשלחה לפייסבוק הכילה גז עצבים – עובדים באו איתה במגע

עובדי ענקית הרשתות החברתיות שהיו במחסן הדואר במטה החברה במאנלו פארק, קליפורניה, נחשפו ככל הנראה לגז הסארין, שהיה באחד משקי הדואר ● 4 בניינים בקמפוס החברה פונו

משרדי פייסבוק במנלו פארק. צילום: BigStock

מחסן דואר של חברת פייסבוק, הצמוד למטה הענקית במאנלו פארק, פונה אתמול (ב') לאחר שבדיקה שגרתית מצאה שק דואר ובו ככל הנראה חבילה שהכילה גז עצבים מסוכן מסוג סארין. התקשורת והחברה לא דיווחו על נפגעים באירוע ולא על חשודים בשליחת החומר לחברה.

השק המסוים הגיע בסביבות השעה 11 בבוקר (לפי השעון המקומי) לאחד מחדרי הדואר של החברה, כך נכתב בהצהרה של פייסבוק לתקשורת. הרשויות שהוזעקו למקום הטילו סגר על האזור וערכו בו בדיקות נוספות. דובר החברה, אנת'וני הריסון, אמר כי ארבעה בניינים פונו מעובדים אך שולאחר זמן מה לשלושה מהם הורשו האנשים לחזור, כשהם נמצאו נקיים מהגז המסוכן.

השפעת גז הסארין על בני אנוש. אילוסטרציה: BigStock

השפעת גז הסארין על בני אנוש. אילוסטרציה: BigStock

הסריקה השגרתית גילתה סארין

כל דבר דואר פיזי שנכנס למטה של הענקית עובר כעניין של שגרה עיבוד ונבדק על ידי מכונה. אתמול בבוקר הבדיקה הזו גילתה באחד השקים סימנים לגז הסארין, אך מפקד כוחות לוחמי האש של מאנלו פארק אמר לתקשורת כי לא בטוח שאכן מדובר בגז העצבים ואפשר שהאבחנה של המכשור הייתה שגויה. הוא ציין ש"כרגע אין לנו אף אחד שיש לו סימפטומים (תופעות לוואי – ג"פ)", וזאת למרות ששני עובדים באו במגע עם השק.

ה-FBI מסייעת בחקירה, כפי שקורה באירועים שכאלו. המרכז הפדרלי לבקרת מחלות, ה-CDC, ומניעתן אומר כי גז הסארין – המשמש כאמצעי לוחמה כימי – הוא נוזל צלול, חסר צבע, חסר ריח וחסר טעם שיכול להתאדות ולהתפזר בסביבה, ושמגע איתו יכולים לעורר סימפטומים בתוך שניות. פגיעה של סארין בעור עלולה לגרום להזעה ולעוויתות שרירים, וחשיפה למינונים גדולים שלו עלולה לגרום לשיתוק ולכשל נשימתי המוביל למוות. עם זאת אמר ה-CDC כי אנשים שנחשפו קלות לגז הרעיל בדרך כלל מחלימים לחלוטין מהפגיעה.

לפייסבוק יש, מן הסתם, לא מעט שונאים ואויבים אך לא פורסמו כל הנחות מי עלול לעמוד מאחורי המעל.

זו אינה הפעם הראשונה שמבנים בקמפוס של פייסבוק במנלו פארק מפונים עקב חשדות לסכנה מוחשית. בדצמבר 2018 התקבל ביחידה למניעת פשיעה של משטרת ניו-יורק איום על פצצה שהונחה במטה במאנלו פארק. לאחר הפינוי של העובדים ושעות ספורות של סריקת האזור הכריזה המשטרה כי לא מצאה כל חומר נפץ.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים