נשים ומחשבים: לילך קמחי רוסמן, טרידיון

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לילך קמחי רוסמן, ראשת מטה וסמנכ"לית משאבי אנוש בטרידיון

לילך קמחי רוסמן, ראשת מטה וסמנכ"לית משאבי אנוש בטרידיון. צילום: טרידיון

שם: לילך קמחי רוסמן

תפקיד: ראשת מטה וסמנכ"לית משאבי אנוש בטרידיון

ותק בתפקיד: 10 חודשים

תפקידים קודמים: מנהלת תכנית בטרידיון; בעבר, בחברות היי-טק שונות: ניהול שרשרת אספקה, ניהול פרוייקטים, רכש אסטרטגי.

השכלה/שירות צבאי: BSc. מהנדסת תעשייה וניהול תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במימון.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"בסופו של דבר, המשאב המשמעותי ביותר בתחום הוא האנשים. הראש, הידע, המוטיבציה לחדש ולשנות. השילוב של כוח אדם איכותי יחד עם תעשייה דינמית, שמתפתחת ומשתנה כל הזמן יוצר סביבת עבודה מרתקת עבורי, שמספקת אתגרים באופן תמידי, ומאפשרת להשפיע".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"כמו שהזכרתי קודם, המרכיב המרכזי בתעשייה הוא אנשים, ולכן התעשייה היא במידה מסויימת ראי של החברה בה אנו חיים. זו תעשייה שיש בה אנשים משכילים, אמידים, שלכאורה מספקים בסיס לחברה נאורה ומתקדמת, אך אנשים הם אנשים, ואי השיוויון שעדיין מוטמע בנו כחברה, בא לידי ביטוי גם בתעשיית ההיי-טק. יחד עם זאת, אני חושבת שיש מודעות גבוהה לעניין, ולכן ביטויים של אפלייה נגד נשים שכיחים פחות, ומוחצנים פחות, ואני מוצאת שמושקעת הרבה מחשבה וגם משאבים על מנת למגר את התופעה ולא לתת לה לגיטימיציה".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"לא נתקלתי בגילויים של אפלייה ברורה ומוחצנת, אך אני נתקלת בה ברמה יומיומית בארועים קטנים, שלעיתים פשוט התרגלנו אליהם. נתקלתי במקרים בהם אישה שתדבר בקול רם תחשב גסה ואגרסיבית הרבה לפני שגבר ייחשב כזה. אישה שתילחם על השכר שלה תחשב עקשנית הרבה לפני שגבר ייחשב כזה. כשאישה צעירה תיכנס לראיון אצל גבר, יהיו כאלה שישקלו אם לקחת אותה לעבודה בגלל חופשות הלידה שהיא צפויה לקחת".

"לא אחת קרה לי שכשנכנסתי לפגישה עם ספקים חיצוניים עם אחד מחברי הצוות שלי, ההנחה הבסיסית היתה תמיד שהוא האישיות הבכירה בחדר, למרות שהמציאות הייתה הפוכה. הציפייה שאישה תהיה שקטה יותר, תובענית פחות, והתחושה שהיא לא עומדת בציפיות אם היא לא כזו היא מאכזבת, ושמה את האישה מלכתחילה בעמדת פתיחה טובה פחות".

"חשוב לי להוסיף ולומר, שאני חושבת שגם לנו, הנשים, יש חלק חשוב בשינוי על מנת להביא לשיוויון אמיתי. לעיתים קרובות, אנו לא תופסות את עצמינו כשוות, לא מאמינות ביכולת שלנו להצליח או לא מרגישות בנוח לשים את עצמינו כשוות ולדרוש את מה שמגיע לנו. זה לא נעשה במודע, זו תוצאה של חינוך וסביבה בה גדלנו. העלאה של המודעות לעניין, תאפשר לנשים להתחיל שינוי גם בתפיסה שלהן את עצמן, ובכך תסייע בתפישה של החברה אותן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים