מדוע נתקלים בחוסר יכולת להתקין את עדכון חלונות 10 האחרון?

העדכון, Windows 10 1903, שאמור לפתור באגים, לא ניתן להתקנה בכל מחשב, והמשתמשים מקבלים על כך התראות שבהן מיקרוסופט מנסה להסביר מדוע - אז מה באמת קורה שם?

תיקוני באגים מהירים באופק? חלונות 10. צילום אילוסטרציה: BigStock

מיקרוסופט פרסמה עדכון למערכת ההפעלה שלה – Windows 10 1903 שמו – במאי האחרון, ובתגובה לצורך לתקן מספר באגים, אך כעת מסתבר כי לא כל אחד יכול להתקין אותו. כתבת ZDNet המתמחה בענייני מיקרוסופט, מרי ג'ו פולי, דיווחה כי החברה החלה להודיע לאנשים מסוימים מדוע הם עדיין לא יכולים לשדרג את המערכת שלהם לגרסה האחרונה של חלונות 10. או לפחות, כך מנסה הענקית מרדמונד להציג את הדברים.

מיקרוסופט הייתה זהירה במיוחד לגבי האופן שבו היא מגלגלת את עדכון חלונות 10 שיצא במאי 2019, ככל הנראה עקב העובדה שהעדכון מאוקטובר 2018 לא הגיע להרבה אנשים עד לחודש ינואר השנה, משום שסבל בעיות טכניות רציניות. במקום לחזור על הטעות הזו, העדכון האחרון נועד מלכתחילה להשתחרר ב"גלים" – כך שמיקרוסופט תוכל להגיב על בעיות ונושאים בעייתיים בגינו עוד בטרם יהפכו לגדולים מדי.

החברה הודיעה ב-18 ביוני כי היא משתמשת בלמידת מכונה בכדי להוציא באופן אוטומטי את עדכון מערכת ההפעלה של מאי למשתמשים חדשים. בפועל, אנשים עם מערכות תואמות התבקשו להתקין את העדכון ואלו שהמערכות שלהם לא תואמות נותרו עם התקנים לא מעודכנים וחשופים לבאגים.

זהירות יתר בהפצת העדכון

ג'ו פולי מ-ZDNet דיווחה כי מיקרוסופט החליטה לספק לאנשים שאינם יכולים להתקין את העדכון קצת יותר מידע לכאורה בנוגע לכך, על ידי הצגת הודעה בזו הלשון: "העדכון של Windows 10 ממאי 2019 נמצא בדרכו. אנו מציעים עדכון זה להתקנים תואמים, אך ההתקן שלך אינו מוכן לכך. לאחר שההתקן יהיה מוכן, תראה את העדכון הזמין בדף זה. אינך נדרש לעשות דבר בשלב זה".

דובר החברה הגיב ל-ZDNet והסביר כי נעשים מאמצים רבים מצד מיקרוסופט "לשפר את האיכות/השקיפות של תהליך העדכון של חלונות". אבל בעיות ישנות עם העדכון של חלונות 10 מאוקטובר אשתקד, כמו גם בכמה עדכונים שפורסמו מאז, כנראה הפכו את תקינות השקת העדכון של מאי 2019 לחשובה מתמיד. 

הגבלת העדכון למכשירים מסוימים אולי הגיונית, אבל המסר ששולחת הענקית ללקוחותיה, שלכאורה משליך את האשם לחוסר האפשרות לעדכן את המחשב על המכשיר של המשתמש ועל כך שהוא אינו מוכן לכך, וזה שהחברה לא מגלה שהסיבה שהעדכון לא מתאפשר נעוצה בכך שהוא אינו תומך במערכות מסוימות – בעייתי.

אז מה אפשר לעשות בכדי לוודא שהמכשיר כן יהיה מוכן לעדכון? למעשה כלום. משמעות הטקסט "אינך נדרש לעשות דבר בשלב זה" פירושה בעצם "אתה לא יכול לתקן את הבעיה הזו כי היא שלנו".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יצחק

    איך ניתן לדעת שעדכון תקין לפני חודשיים התקנתי עדכון דחוף לחלונות 10 ואחר כך לא יכולתי לפתוח תוכנות אופיס עד שביצעתי שנמוך והבעייה נפתרה.

אירועים קרובים