איש הסייבר הבכיר של טראמפ: "עלייה בתקיפות האיראניות בשבוע האחרון"

הפלת המל"ט השפיעה על פעילות הסייבר שלה: "אנחנו מודאגים בממד זה יותר ויותר - בעיקר מאיראן", אמר כריסטופר קרבס, תת שר במשרד הגנת המולדת האמריקני, באוניברסיטת תל אביב ● הוא ציין כי "המטרה שלי כרגע היא להגן על הבחירות ב-2020"

כריסטופר קרבס, תת שר במשרד הגנת המולדת של ארצות הברית, הממונה על תשתיות סייבר ואבטחת הרשת במשרד. צילום: חן גלילי, שבוע הסייבר הלאומי

"אנחנו מודאגים בממד הסייבר יותר ויותר. חלה עלייה בפעילות ההתקפית של איראן בתחום, בעיקר בשבוע האחרון", כך אמר כריסטופר קרבס, איש הסייבר הבכיר בממשל טראמפ.

קרבס, תת שר במשרד הגנת המולדת של ארצות הברית, הממונה על תשתיות סייבר ואבטחת הרשת במשרד, דיבר היום (ג') בשבוע הסייבר הלאומי, שמתקיים באוניברסיטת תל אביב. דבריו נאמרו על רקע המתיחות האחרונה בין שתי המדינות בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן – מה שהביא את הנשיא, דונלד טראמפ, להטיל סנקציות נוספות על מדינת האייתוללות. קרבס ציין כי דבר נוסף שעומד בראש מאמצי הסייבר של ארצות הברית הוא למנוע התערבות באופן זה של מדינות אחרות בבחירות לבית הלבן, שצפויות להתקיים בסוף השנה הבאה.

הוא אמר ש-"הסוכנות שעליה אני ממונה מובילה ומתאמת את מדיניות הסייבר של הממשל האמריקני. אנחנו למעשה היועצים לסיכוני סייבר של הממשל. בתור יועץ, בשבת האחרונה (יומיים לאחר הפלת המל"ט – י"ה) הוצאתי הודעה לקהילת הסייבר שאמרה: 'אני מודאג'. ראיתי את זה בחודשים האחרונים ובמיוחד בשבועות האחרונים, אבל בשבוע האחרון הייתה עלייה בפעילות הסייבר בה מעורבת איראן. משהו קרה".

קרבס פנה לשומעיו ואמר כי "האיראנים לא מעוניינים רק במידע, הם מעוניינים בנוזקות. אם הם ייכנסו לרשת שלכם – תאבדו אותה. בסוף זו שאלה של שליטה, מי שולט ברשת, אתם – או מישהו אחר".

בדבריו רמז קרבס למאבק של ממשל טראמפ בוואווי הסינית באמרו כי "אנחנו מודאגים יותר ויותר ממקור הציוד, מי שולט בו ומה הקשר שלו לממשלות זרות, למי יש את היכולת לכפות פעולה, ומה הקשר בין החברה והמדינה". לדבריו, "השאלה היא מה החוקים לפיהם היא (יצרנית הציוד – י"ה) פועלת, למי היא צריכה לתת דין וחשבון, ומה הקשר בינה לבין המדינה שבה היא פועלת. אם יש מדינה שבה המגזר הפרטי הוא שלוחה של הממשל, איכות ההנדסה שלה פחות מאידיאלית ואין לה אסטרטגיה לשיפור האיכות – אין לי הרבה ביטחון ביכולת שלה לשלוט על המוצרים או הרשתות".

"מאבק בין אוֹטוֹרִיטָרִיזְם דיגיטלי לבין דמוקרטיה"

"בסופו של דבר, הכל מסתכם במאבק בין מערכות הממשל – בין אוֹטוֹרִיטָרִיזְם דיגיטלי לבין דמוקרטיה. זה בא לידי ביטוי באופן הדרמטי ביותר בשנים האחרונות במאבק על הגנה על הדמוקרטיה", אמר קרבס. בהתייחס להתערבות לכאורה בבחירות האחרונות לנשיאות ארצות הברית הוא ציין כי "2016 הייתה נקודת מפנה עבור ארצות הברית, שהתעוררה והבינה שסייבר זה לא סוני, אלא משהו שיכול לאיים על דרך החיים הדמוקרטית. אני יודע מה עשו הרוסים ב-2016, אני לא בטוח מה הם יעשו ב-2020".

לסיכום אמר בכיר הגנת הסייבר בממשל טראמפ: "לא נאבד שליטה על ארצות הברית, וגם המדינות האירופיות לא יאבדו שליטה עליהן, ואנחנו צריכים לעבוד יחד אם ברצוננו לשמור על הדמוקרטיה. המטרה שלי כרגע היא להגן על הבחירות ב-2020, על זה אני חושב בכל יום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים