זה מה שקרה כשהטכנולוגיה התגייסה לקידום הנגישות

ארבעה סטארט-אפים בתחומי הנגישות זכו בימים אלו בתחרות התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 אימפקט ובנק הפועלים; בין המיזמים הזוכים: כיסא גלגלים רובוטי והמרת ראיה לצלילים בזמן אמת לסיוע ללקויי ראייה

24/06/2019 16:20
זוכי התחרות. צילום: אביב גוטליב

ארבעה סטארט-אפים בתחומי הנגישות זכו בימים אלו בתחרות התוכנית החברתית של עמותת בוגרי 8200 אימפקט ובנק הפועלים.

בין הסטארט-אפים שזכו נמנה רנאווסנס – פיתוח מערכת טכנולוגית, הממירה ראיה לצלילים בזמן אמת באמצעות בינה מלאכותית עבור לקויי ראיה ועיוורים.

במיזם אמרו כי החברה יוצרת סוג חדש של עצמאות עבור אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, באמצעות יצירת "ראייה סינטטית" המגייסת אזורים ויזואליים במוח של אנשים עם עיוורון.

 

רנאווסנס. צילום: אביב גוטליב

הרובוט הלביש של סקיילאבל. צילום: אביב גוטליב

כמו כן זכו המיזמים ריסימטרי -פיתוח כיסא גלגלים רובוטי חכם המאפשר לשנות את תנוחת הישיבה בו ויכול לעזור למנוע נזקים כמו קישיון מפרקים, פגיעה בהתפתחות השלד ועיוותים נוספים הנגרמים כתוצאה מחוסר תנועה; הסטארט-אפ סקיילאבל – פיתוח רובוט לביש לחולי שבץ, המקצר את תהליך השיקום ומעניק לחולים עצמאות. הרובוט מאפשר לחולים לבצע פעילויות יומיומיות. ההתקן הייחודי של הרובוט מאפשר אוטומציה לתהליך השיקומי בבית המטופל, כמו גם הנגשת המידע לגורם המטפל.

סטארט-אפ נוסף שזכה הוא סקילסט – פיתוח המבקש לשפר את סיכויי הקבלה של אנשים עם מוגבלות לשוק העבודה באמצעות מערכת ייחודית לאפיון ומיון מועמדים עם מוגבלות לעבודה.
בחברה ציינו כי המערכת הייחודית שפיתחה מספקת פרופילים מהימנים, בעלי יכולת ניבוי גבוהה בנוגע ליכולות ביצוע בפועל של אנשים עם מוגבלות בעמדת העבודה העתידית.

השבוע התקיים כנס מגמת הנגישות – 8200 אימפקט ובנק הפועלים. בו הוכרזו המיזמים הזוכים שהתקבלו למגמת הנגישות הייחודית כחלק מתוכנית לליווי חברות סטארט-אפ של הבנק והעמותה.

התוכנית מקבלת לשורותיה מדי שנה עשרה מיזמים הפותרים באמצעים טכנולוגיים בעיות חברתיות משמעותיות וגלובליות. הפתרונות הטכנולוגיים הם במגוון רחב של תחומים: אנשים עם מוגבלויות, הגיל השלישי, שוויון מגדרי, הורות, חינוך, סביבה, מדינות מתפתחות ועוד.

במקביל, היזמים המשתתפים בתוכנית מקבלים מאות שעות ייעוץ אישיות, אחד על אחד, עם מבחר יועצים מקצועיים מהשורה הראשונה בתחומים הנדרשים עבורם.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים