נשים ומחשבים: בשמת אורבך עברי, וואקאייאו

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: בשמת אורבך עברי, מנהלת תכנית הצלחת לקוחות ב-וואקאייאו

בשמת אורבך עברי, מנהלת תכנית הצלחת לקוחות ב-וואקאייאו. :צילום: גלעד קוולרצ'יק

שם:  בשמת אורבך עברי

תפקיד: מנהלת תכנית הצלחת לקוחות ב-וואקאייאו.

ותק בתפקיד: "לתפקיד זה נכנסתי לאחרונה ואני כרגע עסוקה בהקמת תהליכי העבודה והכלים של גוף הצלחת הלקו  שלנו, שנמצא בשלבי בנייה. החברה גדלה בשנה האחרונה פי שתיים ותגדל עוד בזמן הקרוב ולכן נדרש מאתנו לבנות את הארגון, התהליכים והכלים שלנו כך שיתמכו בהיקף תוך כדי שאנחנו נותנים שירות ללקוחות שלנו".

תפקידים קודמים: "בתפקיד הקודם בחברה ניהלתי את כל האספקטים התפעולים בפיתוח: ה ניהול השחרור, IT, אינטגרציה, איכות הגרסאות, הקמת צוות תמיכה ללקוחות וניהול המשאבים הארגוניים. לפני כן עבדתי כמנהלת פרויקט לקוחות בחברות היי-טק שונות כולל N-trig ורדבנד".

השכלה: "סיימתי תואר ראשון בהצטיינות בהנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת תל אביב ותואר שני בהתמחות בטכנולוגיה, יזמות וחדשנות באוניברסיטת תל אביב".

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"אני בעלת חשיבה ריאלית וגדלתי בבית ששם דגש על טכנולוגיה ושוויון מלא בין המינים של חובות וזכויות כאחד. תמיד היה לי ברור שאגיע להיי-טק, האנשים, החידושים הטכנולוגיים, אווירת החדשנות, הגיוון התעסוקתי ורמת העניין משכו אותי מאוד. אחי ואחותי מהנדסים גם הם ועובדים בהיי-טק בחברות מובילות".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"אישית לא נתקלתי באפליה ובטח שלא באפליה מכוונת. מבנה התעשייה והדרישות שלה לא מושך הרבה נשים. בנוסף, התעשייה בנויה הרבה על חברויות שנוצרות בצבא ובמקומות עבודה קודמים ויש פה כדור שלג של חוסר שילוב של נשים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"לא נתקלתי באפליה מגדרית ובשנה האחרונה אני רואה יותר ויותר ניסיונות יזומים לתיקון המצב הקיים. לצערי כן ראיתי בעברי מספר מקרים של התנהגות לא הולמת ומטרידה במקום העבודה שנשים חוות . העצה שלי כדי להימנע כמה שניתן ממקרים כאלה היא הצבת גבולות קשיחים וברורים עם קולגות, עובדים ומנהלים. בנוסף לזה כמובן שיש צורך בהסברה והדרכה בארגונים השונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים