לחיים: פסטיבל היין "כרמים וטעמים" בגני רמת הנדיב ייערך בתחילת יולי

לרגל פתיחת העונה החמה, ההייטקיסט המטייל מרים כוסית לחיי קיץ רווי חוויות משכרות וטעמים של התחדשות ● קרן גביש, עורכת המדור ו"זיכרונאית" גאה, על הפסטיבל

23/06/2019 12:45
ההיי-טקיסט המטייל. צילום: ידיד לוי

פסטיבל היין האזורי "כרמים וטעמים" מתקיים השנה זו הפעם הרביעית בגני רמת הנדיב, בשיתוף יקבים, חקלאים, אומנים ועמותת התיירות כרמלים. הפסטיבל יארח את אנשי תעשיית היין הישראלית; כורמים, מגדלים, ייננים וחקלאים מקומיים אשר יקביהם או כרמיהם ממוקמים באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר.

הפסטיבל, שיהווה חשיפה לתעשיית היין הענפה באזור, הינו המשך לפעילותו ההיסטורית של הברון אדמונד דה רוטשילד שייסד את תעשיית היין בארץ ולאחר מותו נקבר בגני רמת הנדיב. השנה מתכוונים מארגני הפסטיבל לשים דגש על חידוד המודעות לנושא הקיימות שהינו חלק בלתי נפרד מהאג'נדה אותה מקדמים ברמת הנדיב כל השנה.

במשך שני ערבים, 3 ו-4 ביולי, החל משעה 18:00 ועד 23:00, ייהנו המבקרים בגנים המטופחים, המזכירים מחוזות רחוקים של ארמונות באירופה הקלאסית, מחוויה הכוללת מופעי מוסיקה, מפגש עם אומנים מקומיים ותערוכת אומנות של סטודנטים לעיצוב מדיה משנקר הנדסאים.

פסטיבל היין האזורי "כרמים וטעמים". צילום: ידיד לוי

פסטיבל היין האזורי "כרמים וטעמים". צילום: ידיד לוי

פסטיבל נקי מכלים חד פעמיים

כחלק מאופיו המיוחד של הפסטיבל, כל אורח יקבל כוס יין ממותגת ומתקן נשיאה ייחודי שיצר האומן ירון אליאסי. לכל אורח תתאפשר טעימת יין חופשית לאורך כל הערב מהיקבים המשתתפים ותתאפשר רכישת יינות במחירים מוזלים: יקב בנימינה (כשר), יקב בר מאור, יקב שושנה, יקב רקאנטי (כשר), יקב שטיינמץ, יקב וורטמן, יקב תשבי (כשר), יקב מורד, איש הפסיפלורה, יקב סומק, יקב שירום, יקב ארנס, יקב דדה (כשר), יקב מבצר עתלית, יקב ארגוב, יקב שפיה, יקב סימון ויקבי כרמל.

לצד היינות, יוכלו המבקרים ליהנות מקולינריה אזורית כמו גבינות ממשק יעקבס, לחמים, שוקולדים וממרחים של מפעלי בית אל, מעדני בשר, ומאכלים חלביים ממסעדת מטעים.

כאמור, נושא הקיימות הינו חלק בלתי נפרד מהפסטיבל. מסיבה זו, הפסטיבל יהיה נקי מכלים חד פעמיים, והדוכנים ימכרו מזון בכלים מתכלים הניתנים למיחזור. האומנים המקומיים, ייצרו אומנות מחומרים ממוחזרים או בשימוש חוזר. אנקדוטה מעניינת בהקשר זה: יקב תבור שאינו נמנה עם יקבי האיזור הוזמן לקחת חלק כ"יקב אורח" לאחר שעבר לגידול בכרם אקולוגית כדי להיטיב עם הסביבה וליצור רצף קיימות טבעי ואקולוגי.

ארוחות שיכורות במלון חוף נחשולים

ואיפה ישנים? במסגרת הפסטיבל, עבור מי שמעוניין להאריך את הגיחה לאזור חוף הכרמל וליהנות מיקיצה לקול המולת קריאות השחפים על הים, מלון "חוף נחשולים" יציע "ארוחות שיכורות" עם יין אזורי.

בין המנות שיציע שף המלון מוריס הנדלר: חזה אווז בדבש חרדל ויין לבן; או פסטה רומו במילוי פורטבלו מוקפץ בקרם קוקוס על דמיגלאס מעושן ויין אדום "מלבק ברברה" מיקב דדה.

 

השף מוריס הנדלר. צילום: קרן גביש

השף מוריס הנדלר. צילום: קרן גביש

מלון חוף נחשולים בנוי כ"ריזורט", עם בתים קטנים פזורים לאורך רצועת חוף לבנה למרגלות הכרמל. מפרץ טבעי, לגונות של מים צלולים, איים קטנים סמוכים אל קו החוף ושקיעות קסומות. מרחבי דשא ושבילים מתפתלים בין 152 יחידות אירוח ברמות שונות- חדרי בוטיק מפוארים וחדשים הסמוכים אל קו המים עם בריכה פרטית, יחידות משפחתיות, חדרי "נופש כפרי", ווילה משפחתית.

במלון יודעים לספר כי בקיץ 2019 הרעיון הוא להפנות זרקור משמעותי לקולינריה המשובחת באזור זיכרון יעקב וחוף הכרמל- 'הטוסקנה של ישראל': יקבים וותיקים בעלי היסטוריה עשירה לצד יקבים חדשים, מבשלות בירה; יצרני גבינות ושמן זית; שוקולטיירים; מאפיות ובשלנים ביתיים במגוון סגנונות. במסגרת הקונספט יציע המלון הנחות משמעותיות לביקור באטרקציות קולינריות שונות באזור ובנוסף יציע בהזמנה מראש, סדנאות קולינריות שונות עם שף המלון – סדנת גלידה, סדנת מתוקים, סדנת דגים ועוד.

זאת ועוד, בימים אלו מציע המלון את מיזם "קולינריה על הים" עם ארוחת בוקר חדשה הפתוחה לקהל הרחב. ארוחת הבוקר כוללת מזנון סלטים, גבינות עיזים בטעמים, מבחר גבינות קשות, גבינות צאן, מבחר דגים, לחמי שעור ומחמצת, קישים, ריבות וממרחים, מאפים חמים, פירות העונה ועוד פינוקים. בין המנות המיוחדות: בריוש ממולא בגינת שמנת וביצה עלומה; רביולי סלק; רושטי עם שמנת חמוצה וסלמון מעושן; ועוד.

ארוחות הבוקר מוגשות בין השעות 08:00 עד 12:00 ופתוחות לציבור הרחב במחיר 95 שקלים למבוגר ו-75 שקלים לילד.

פסטיבל כרמים- עלות כניסה ברכישה מוקדמת : 80 שקלים לאדם. (90 שקלים ביום האירוע)

לפרטים נוספים ולרכישת כרטיסים לחצו כאן 

לפרטים אודות מלון חוף נחשולים לחצו כאן או בטלפון 04-6399533. 

מחיר לינה לזוג בתאריך 3 ליולי – 850 שקלים בחדר סטנדרט לזוג כולל זוג כרטיסים לפסטיבל היין. המחיר ניתן בהזמנה טלפונית בלבד. תוספת 400 שקלעם לחדר בוטיק או סוויטה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים