נשים ומחשבים: לימור אפיק, ServiceNow

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: לימור אפיק, מנהלת אזורית ב-ServiceNow

לימור אפיק, מנכ"לית רד-האט ישראל ומנהלת אזורית ישראל, יוון וקפריסין. צילום: אלון ישראל

שם: לימור אפיק

תפקיד: מנהלת אזורית ב-ServiceNow.

ותק בתפקיד: 7 שנים.

תפקידים קודמים: מנהלת אזורית של מרקורי, סמנכ"לית מכירות בג'ון ברייס.

שירות צבאי: חיילת באגף משאבי אנוש של משרד הביטחון.

השכלה: תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה, באוניברסיטאת בר אילן.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"ב-1994 עבדתי כמנהלת מכירות במלון דן פנורמה וגיסי סיפר לי כי מחפשים מנהלת מכירות בחברת הדרכת מחשבים קטנה בת 7 אנשים. לחברה הזאת קראו ג'ון ברייס. הלכתי להתראיין ונשארתי 7 שנים עד אשר החברה מנתה 550 עובדים. בתפקיד הבא שלי שמשתי כסמנכ"לית מכירות של טסקום ומשם כבר שלפו אותי למרקורי. אחרי שנתיים בתפקיד מרקורי נרכשה על ידי HP ושימשתי בתפקידי עוד שנה. כאשר עזבתי את HP ואת מרקורי הקמתי חברת הדרכה בשם Smart וכעבור זמן היא נמכרה לג'ון ברייס".

"משם עברתי לסטארט-אפ וניהלתי את המכירות שלו באירופה כשנה, יום אחד החלטתי לרענן את דף הלינקדאין שלי ולעדכן אותו ומיד פנה אלי מנכ"ל EMEA של ServiceNow והציע לי להכניס את המוצר לארץ. הייתי העובדת הראשונה של ServiceNow בישראל והיום, אחרי 3 רכישות של סטארט-אפים מקומיים, כאשר האחרונה שבהם של הסטארטאפ Appsee דווחה לפני כחודש, אנו מונים למעלה מ- 130 עובדים".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"אני אולי מקלקלת לכם את הסטטיסטיקה אבל בעיני אין אפליה כלפי נשים בתעשיית המחשוב והטכנולוגיה. מה שקורה בפועל הוא שנשים מלכתחילה לא פונות לתפקידים אלה, למרות שלתפקידי מכירות למשל בטכנולוגיה, לנשים בעיני יש יתרון מובנה מגברים. הן יותר אמפטיות, יותר דברניות ומפתחות קשרים קרובים במהירות רבה. אני מסכימה כי בחדרי הדיונים יש רוב גברי מובהק, ושוב, זה לא נובע מאפליה, אלא מן העובדה שנשים מעדיפות לפנות למגזרים אחרים. מה שבטוח, גם ב.אוגוסט אני מחזיקה ג'קט בתיק, למקרה שיקפיאו אותי בחדרי הדיונים".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"לא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים