מה פיתחו מתכנתות העתיד בהאקתון Be Kind?

ההאקתון הגדול בארץ של נערות מתכנתות נערך בשבוע שעבר והניב שלל פיתוחים ברוח אדיבות הדדית ובכללם אפליקציות עזרה בשיעורי בית ואפליקציה למציאת מקום התנדבות לפי אישיות

17/06/2019 10:33
מאיר מורגנשטרן וצוות הפיתוח של דרופבוקס - דני סיוון, תומר טוויג, גל פרץ, איציק קאסוביץ׳, בוריס בורשבסקי , מיטל גלבורט, רעות ואליאנו - המלווה את הפרויקט. צילום: יח"צ

האקתון נערות בנושא "Be Kind" נערך בשבוע שעבר בכפר הנוער בן שמן במסגרת פעילות QueenB – עמותה הפועלת להעלאת ייצוג הנשים בהיי-טק.

בארגון אמרו כי במהלך יום ההאקתון תכנתו הנערות בהנחיית המדריכות המלוות אותן אפליקציה בנושא Be Kind כאשר כל האפליקציות הוצגו מול חבר שופטים מתעשיית ההיי-טק.

במסגרת האירוע החניכות פיתחו אפליקציות כגון עזרה בשיעורי בית; מציאות ואבידות; כיצד להתנהל במצבי חירום ואפליקציה שעוזרת לך למצוא מקום התנדבות לפי האישיות שלך.

מדובר בהאקתון הגדול בארץ של נערות מתכנתות כ-170 חניכות השתתפו בהאקתון, אשר היווה את אירוע השיא המסכם שנה של פעילות העמותה עם החניכות. פעילות זו כוונה לנערות בגיל חטיבת ביניים, לפני בחירת המגמה בתיכון, במטרה לקרב אותן לעולם התכנות ומדעי המחשב באמצעות קורס שבועי.

"משנות גישה לגבי בחירת מגמה ומקצוע"

מרכז הפיתוח של דרופבוקס בישראל, מלווה את הפרויקט באופן צמוד לאורך השנה ובאירוע עצמו השתתפו מספר מנטורים כשבראשם מאיר מורגנשטרן, מנהל המרכז בישראל.

לדברי מורגנשטיין, "באמצעות הפעילות השנתית אנחנו מקרבים את החניכות למקצועות אלו ומאפשרים להן חוויה חיובית. בפועל אנחנו רואים שהן משנות גישה לגבי בחירת מגמה ומקצוע בחיים. הסיפוק הוא גדול מאד וביום השיא אנחנו רואים הלכה למעשה כיצד הן מיישמות את מה שלמדו במהלך השנה ונהנות מהתוצרים – מה שבהחלט מסייע להן להאמין בעצמן ובדרך שבחרו".

 

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רונית בן דור

    אחלה יוזמה. יחד עם זאת..... למה ההצטמצמות הזו להיבט מוגדר מיגדרית? האם היתה בחורה מודעת של התלמידות בהקשר הזה דווקא או שהן כוונו לשם מראש?

אירועים קרובים