ניו יורק: רגולציה מחמירה תוטל על אובר וליפט בתחומי העיר

העירייה תגביל את מספר הרישיונות החדשים שיונפקו לכלי רכב ניתנים להשכרה – שמספרם עומד כיום על 85 אלף, המשרתים במסגרת אובר, ליפט וחברות נוספות המתחרות בהן

אובר. צילום: BigStock

החגיגה נגמרה: ניו יורק עומדת להטיל רגולציה מחמירה במיוחד על אובר וליפט בתחומי העיר.

בסוף השבוע שעבר הודיע ביל דה בלאז'יו, ראש עיריית ניו יורק, כי העירייה תטיל מערך רגולציות מחמירות ביותר על שירותי הנסיעות מבוססי האפליקציות בהקשר של שכירת כלי רכב. העירייה תגביל את מספר הרישיונות החדשים שיונפקו לכלי רכב ניתנים להשכרה – שמספרם עומד כרגע על 85 אלף, המשרתים במסגרת אובר, ליפט וחברות נוספות המתחרות בהן.

מכוניות נגישות לכיסאות גלגלים או מכוניות חשמליות יהיו פטורות מן ההגבלה, והוועדה שבוחנת את המוניות והלימוזינות תשקול מדי שנה את הגבלת המקסימום.

"מזה זמן רב, חברות אפליקציה ניצלו נהגים חרוצים, חנקו את רחובותינו בצפיפות והובילו עובדים לעוני, ציין דה בלאזיו.  "תקופה זו עומדת להסתיים בעיר ניו יורק".

אמצעים אלה נועדו לטפל בתופעה של נהגים המסתובבים בעיר ללא נוסע מתחת לרחוב 61 במנהטן, במטרה להפנות אותם לאזורים אחרים ולשחרר את הצפיפות בתנועה.

הכללים החדשים יאפשרו לחברות לבנות תעריפים משלהן

הכללים הרגולטוריים החדשים קובעים, כי החברות אובר, ליפט והמתחרות שלהן חייבות לקבוע עד אוגוסט 2020 מערכת שתגביל את נהגיהן להסיע נוסע לפחות ב-69% מהזמן שהם פועלים במנהטן מתחת לרחוב 96. היה ובמהלך חודש שלם ישהו מכוניות של החברה יותר מ-31% מהזמן מתחת לרחוב 96 ללא נוסעים, תהיה חברה זו צפויה לקנסות מכוח הכללים חדשים. לפי הערכות של העירייה, יותר מ-40% מן המכוניות הזמינות נוסעות ברחובות העמוסים האלה ללא נוסעים, והעיר תעקוב אחר המספרים האלה.

בנוסף, נהגים כרגע מקבלים תשלום רק על הזמן שבו הם מסיעים נוסע, המסתכם בממוצע של 58% מהזמן שהם נוהגים. הכללים החדשים יאפשרו לחברות לבנות תעריפים משלהן, המבוססים על התדירות שבה הנהגים שלהן מסיעים נוסעים.

"אני חושב שכללי הרגולציה מחמירים מאוד בהתחשב שלא נאפשר להם להגדיל את התעשייה, ציינה סגנית מנהל התפעול, לורה אנגלין, וציינה כי העיר היא כנראה השוק הגדול ביותר של אובר. "רצינו לעשות זאת עוד ב-2015 (את ההגבלות). במהלך הזמן שאנשים נוכחו בגידול האקספוננציאלי של התעשייה, הבחנו שהחברות הוסיפו מדי חודש 2,000 כלי רכב לכבישים".

"הייתי רוצה לחיות בעולם שבו מגזר המכוניות להשכרה לא יעולל את מה שעולל", אמר דה בלאזיו. "הם נכנסו ויצרו מציאות שלא פוקחה כראוי. אני חושב שזהו סימן אזהרה לעתיד, כי עלינו ליצור רגולציות לפני שתורגש ההשלכה של הטכנולוגיות האלה".

דובר של אובר ציין כי ראש העירייה לא הציע דבר כדי לטפל ברכבי ההשכרה שמיטיבים רק עם משכיריהן ועם עסקני המוניות.

אובר כרגע מנהלת תביעה נגד העירייה בנוגע למגבלה של מספר הנהגים.

ליפט לא הגיבה להודעה של ראש העירייה.

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים