נשים ומחשבים: אולגה קרינסקי, Presenso

מדור מיוחד על נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: אולגה קרינסקי, ראש צוות פיתוח ב-Presenso

אולגה קרינסקי, ראש צוות פיתוח ב-Presenso. צילום: יח"צ

שם: אולגה קרינסקי.

תפקיד: ראש צוות פיתוח בסטארט-אפ שעוסק בחיזוי תקלות על בסיס אלגוריתמי למידה חישובית Presenso.

ותק בתפקיד: כשנה.

תפקידים קודמים: ראש צוות ביואינפורמטיקה במרכז לריצוף גנומי בטכניון.

השכלה/שירות צבאי: בוגרת תואר ראשון במדעי המחשב בטכניון. מאבחנת פסיכוטכנית בלשכת הגיוס בחיפה.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה?

"הזיקה הראשונית שלי הייתה דווקא לתחום המדע ובאופן ספציפי יותר – ביולוגיה. לאחר התלבטויות קשות ודחיפה לא קלה מצד אימי (שהייתה מתכנתת), בחרתי בתואר שמשלב מדעי המחשב יחד עם ביולוגיה ובמהלך הלימודים גיליתי את החיבור החזק גם לתחום של מדעי המחשב. בהתחלה זה לא היה פשוט, היות ורוב הלומדים במדעי המחשב מגיעים עם רקע לפחות בסיסי בתכנות (בין אם מבית הספר, מהבית או מהצבא) – לעומתי שהגעתי עם דף נקי לחלוטין. לאחר שנת הלימודים הראשונה והאתגרים שנלוו אליה, גיליתי שאני מאוד נהנית גם מהפן האלגוריתמי וגם מהפן התכנותי של מדעי המחשב ונשאבתי לתוך התחום".

"במהלך התואר וכשנתיים לאחר סיומו עבדתי בתוך הטכניון במרכז לריצוף גנומי (בתחום הביואינפורמטיקה), אך כבר במהלך הלימודים התחלתי מאוד להתעניין בנושא הלמידה החישובית וחיפשתי הזדמנויות להתמקצע בתחום, בין אם דרך האקדמיה ובין אם דרך התעשייה. כאן נכנסה לתמונה פרסנסו שבה אני עובדת בשנה האחרונה".

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה?

"אני חושבת שאף אחד לא יכול להתכחש לכך שקיימת אפליה נגד נשים בתעשייה ושיש חוסר שוויון בהתייחסות לנשים לעומת גברים. האפליה מתבטאת לא רק בפן הכלכלי ובשכר, אלא בעיקר בהזדמנויות שנשים מקבלות וחשוב יותר בהתייחסות לגבר בתור אב לעומת אישה בתור אם. אני חושבת שבהרבה חברות ובעיקר בסטארט-אפים, שהרבה פעמים מאופיינים ברוח צעירה ומודרנית יותר, ההבדלים האלה מתחילים לאט לאט להתטשטש אבל אין ספק שאנחנו עדיין רחוקים ממצב של שוויון".

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה?

"למזלי הרב אני לא נתקלתי אישית באפלייה נגדי על רקע היותי אישה, בחברה שבה אני עובדת מעולם לא ה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים