בזכות הטכנולוגיה: ישראל חולקה במפת האזעקות ל-1,700 אזורים

לאחר פיתוח שארך כשנתיים חילק צה"ל את המדינה לאזורים מצומצמים הרבה יותר, כך שאם, למשל, אתם גרים בדרום תל אביב, לא תשמעו אזעקה כשיש חשד לטיל שנורה לכיוון צפונה של העיר ● שכלולים גם באתר ובאפליקציית פיקוד העורף

שלא נדע. כיפת ברזל. צילום: דובר צה"ל

שינוי משמעותי במערכת ההתרעה מפני טילים של צה"ל: פיקוד העורף הגדיל היום (ד') את כמות אזורי ההתרעות לשיגור טילים ורקטות ברחבי הארץ מ-255 ל-1,700. כך, האזרחים יוכלו לקבל התרעה מדויקת על כניסה למרחבים מוגנים והתגוננות מפני איום אפשרי לפגיעה. הדבר התאפשר בזכות אמצעים טכנולוגיים משוכללים, שפיתוחם ארך כשנתיים.

על פי החלוקה החדשה, כל עיר וישוב יקבלו אזעקה ספציפית להם, שתופעל היה וישוגרו רקטה או טיל לעברם. 10 הערים גדולות בישראל – דוגמת ירושלים, תל אביב, חיפה, חדרה, ראשון לציון ורמת גן – חולקו בחלוקה פנימית לעד ארבעה אזורים נפרדים בכל עיר. כך, למשל, היה ושוגרה רקטה לשכונה בצפון העיר, האזעקה לא תישמע בדרומה.

אפליקציית פיקוד העורף תעודכן אף היא, ויהיה אפשר לבחור בה 10 אזורי עניין להתרעות – ולא שלושה, כפי שאפשר היה עד היום. כמו כן, אזרחים יכולים להיכנס לאתר פיקוד העורף, להקליד את שם הרחוב ולדעת לאיזה אזור הם שייכים במפת ההתרעות.

מטרת הפיתוח חדש, שארך כשנתיים, נובעת מהעובדה שלא ניתן לשתק אזורים שלמים במדינה בכל פעם שיש חשש לירי טילים ורקטות, או ירי בפועל. לכן, הוחלט לצמצם את ההתרעות לאזורים מדויקים יותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים