נשים ומחשבים: שני פלונסקי, PTC

לרגל יום האישה הבינלאומי אנחנו, באנשים ומחשבים, מציגים לכם לאורך החודש הנוכחי נשים בתפקידים שונים בתעשייה: מיהן? מה הביא אותן לעולם הטכנולוגיה? והאם הן חושבות שיש בענף אפליה? ● הפעם: שני פלונסקי, מנהלת פרויקטים בכירה למוצר ה-Creo - תוכנת ה-CAD של PTC

שני פלונסקי, מנהלת פרויקטים בכירה למוצר ה-Creo - תוכנת ה-CAD של PTC. צילום: עידן פלונסקי

שם: שני פלונסקי.

תפקיד: מנהלת פרויקטים בכירה למוצר ה-Creo – תוכנת ה-CAD של PTC. למי שלא מכיר, PTC היא חברת תוכנה עולמית העוסקת בתחומי ה-CAD ,PLM ,SLM ,IoT ,AR/VR ועוד, ומעסיקה כ-6,000 איש ברחבי העולם.

ותק בתפקיד: כשנתיים וחצי.

תפקידים קודמים: מנהלת פורום החדשנות של PTC בישראל וכתבת טכנית.

השכלה ושירות צבאי: .B.Sc במדעי המחשב ו-.B.A בפסיכולוגיה. שירות צבאי בחיל האוויר כמתכנתת לומדות.

משפחה: נשואה לעידן, מנהל צוות בפיליפס, ואימא לשתי בנות – נוגה בת ה-9 וחצי ושי-לי בת ה-6 וחצי.

מה הביא אותך לתחום הטכנולוגיה? השירות הצבאי הוא שפתח לי צוהר לעולם הזה. לא נולדתי גיקית מחשבים. בעקבות שירותי הצבאי הבנתי שאני רוצה לשלב בין הנדסה ואנשים. זה הביא אותי ללמוד מדעי המחשב ופסיכולוגיה, ולחפש תחומי תעסוקה שמאפשרים שילוב של שני תחומים כל כך שונים.

האם את חושבת שיש אפליה נגד נשים בתעשייה? אני חושבת שעברנו מרחק רב וכמו בכל תחום, השאיפה היא תמיד להשתפר. אני מאמינה שמהסקטור הזה "תצא הבשורה", ושהאפליה הולכת ומצטמצמת לאורך הזמן מתוך ההערכה לאינדיבידואל, יהא אשר יהא, או תהא אשר תהא. בהיי-טק משתרשת ההבנה שהשוני בינינו הוא חוזקה ומייצר סביבה מגוונת ופורה יותר.

האם נתקלת אישית באפליה נגדך בתעשייה על רקע היותך אישה? בתחילת הדרך, כאישה צעירה, במקומות שמרניים יחסית, הרגשתי שלוקח לי יותר זמן לשכנע אנשים להקשיב לי. אני רואה הבדל אדיר בין העולם הזה לפני 15 שנים וכיום. התחושה שלי היא שבימינו יותר חשוב מי אתה ולא מה אתה. היכולת לקבל סגנונות התנהלות שונים, הן אלה שמוגדרים גבריים והן שמוגדרים נשיים, היא המפתח למיצוי הפוטנציאל של כל עובד ועובדת בחברה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נפתל פירסט

    כל הכבוד שני אני מורשם וגאה נפתלי

אירועים קרובים