מנורה מבטחים השקיעה כשני מיליון דולר בסטארט-אפ להערכת תביעות

ליגל אוטומיישן פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמאפשרת לחברות ביטוח לבצע ניתוח והערכה של תביעות באופן מדויק ומהיר לעומת השיטות המוצעות כיום

השקעה בסטארט-אפ ישראלי. מנורה מבטחים

לקוחות של חברות ביטוח שתובעים את הפוליסה ממתינים לעתים לתוצאות התביעה לא מעט זמן. נראה שבמנורה מבטחים רוצים לקצר את הזמן הזה: החברה הודיעה בסוף השבוע כי השקיעה 1.9 מיליון דולר בסטארט-אפ הישראלי ליגל אוטומיישן, שמטפל בדיוק בכך. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה: אמנון שעשוע, ממייסדי ומנכ"ל מובילאיי, והאקסלרטור Fusion LA ליזמים ישראלים, הממוקם בלוס אנג'לס.

החברה פיתחה מערכת בינה מלאכותית שמאפשרת לחברות ביטוח לבצע ניתוח והערכה של תביעות באופן מדויק ומהיר לעומת השיטות המסורתיות המוצעות כיום – כך אומרים אנשיה. כמו כן, המערכת של ליגל אוטומיישן מסייעת לחברות הביטוח לחסוך זמן יקר ומשאבים רבים בתחום ניהול התביעות ומצמצמת את טעויות האנוש שנגרמות בשל חילוץ מידע מכמויות אדירות של מסמכים.

ליגל אוטומיישן הוקמה על ידי שני אחים – עו"ד יובל מן (מנכ"ל) ועמית מן (סמנכ"ל הטכנולוגיות), והמערכת שלה כבר פעילה בכמה חברות ביטוח ישראליות. בימים אלה נמצאת החברה במגעים ראשונים עם חברות ביטוח בקליפורניה ובבריטניה. ליגל אוטומיישן השתתפה בתכנית של השב"כ ואוניברסיטת תל אביב בתחומי הבינה המלאכותית, ניתוח השפה הטבעית (NLP) והניתוח של טקסטים רגישים ומורכבים. כמו כן, היא משתתפת באקסלרטור Fusion LA, שמסייעת לחברות סטארט-אפ ישראליות להשתלב בשוק היזמות בארצות הברית, ושכאמור הוא בין המשקיעים בה.

במנורה מציינים ש-"השקעה זו באה מתוך הבנה שחדשנות פתוחה תאפשר מענה מהיר ומדויק לצרכי הלקוחות והחברה. מנורה מבטחים מאפשרת ארגז כלים רחב עבור סטארט-אפים ויזמים הפונים אליה ובוחנת השקעה במיזם, מעבר להיקף דטה רחב ואנונימי, קיום בדיקת היתכנות המיזם במערכותיה (POC) ופתיחת דלתות לשווקים הגלובליים שאותם היא מעניקה. בכך מייצרת מנורה מבטחים ערך משמעותי עבור הקהילה היזמית בכלל ותחום האינשורטק המתפתח בפרט".

משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מערכות מידע במנורה, אמר כי "אנחנו פוגשים ובוחנים סטארט-אפים רבים בתחום האינשורטק. מצאנו בליגל אוטומיישן ייחודיות טכנולוגית מעניינת ביותר, שמתחברת לתפיסה הטכנולוגית והעסקית שלנו".

מן אמר כי "תהליכי עבודה עם מסמכים לא השתנו באופן משמעותי לאורך השנים האחרונות. אנחנו מאמינים שבאמצעות שינוי הליכי העבודה עם מסמכים, גופי הביטוח יוכלו לחסוך עלויות ולהגדיל רווחים באופן משמעותי. זאת, תוך שימוש בטכנולוגיה לטובת ניתוח, חילוץ מידע והחלת לוגיקה מורכבת על טקסטים – במקום 'טיפול' ועבודה עם מסמכים בצורת 'העולם הישן', קרי – מעבר ידני עליהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים