עובדות ועובדי סייברארק רצו למען חולי ה-ALS

הם השתתפו במרוץ Friends4ALS, שמטרתו לגייס כספים לקידום מחקר מחלת ניוון השרירים, שמשאירה אנשים עם מוח מתפקד אך עם חוסר יכולת לזוז

קבוצת הרצים של סייברארק למען חולי ה-ALS. צילום: יח"צ

ספורט, ובמיוחד מרוצים, זה דבר טוב, ואם זה נעשה למען מטרה טובה – על אחת כמה וכמה. אחד מהם הוא Friends4ALS – מרוץ חברים למען חולי ה-ALS בישראל, שמטרתו לקדם את המחקר למציאת תרופה למחלה הקטלנית ולתמוך בחולים ובבני משפחותיהם. האירוע, שהתקיים באחרונה, כלל מרוץ עממי בעל שני מקצים – של שניים או 4.2 ק"מ, בהליכה או בריצה, והפנינג חוויתי למבוגרים וילדים.

בין הרצים למען המטרה החשובה היו חברי קבוצת הריצה של סייברארק, שרצו כשהם לבושים בחולצות החברה. מדובר בחלק מההירתמות של עובדי החברה, לעתים קרובות, למטרות חברתיות וספורטיביות. כך, למשל, בחנוכה האחרון רצו חלק מהם יחד עם סהר בוכבינדר, אצן על הרצף האוטיסטי, במרוץ של חברת החשמל, בשיתוף עמותת אלו"ט.

בעזרת התרומות שנאספו במרוץ הנוכחי הצליחה עמותת ישראלס, הפועלת לחקר מחלת ה-ALS ולתמיכה בחולים, להסיע 100 מהם, שלא יכולים היו לצאת מהבית בדרך אחרת, ברכב ההסעות הייעודי שלה. העמותה ערכה 200 ביקורי הנגשת תקשורת שאפשרו לחולים להמשיך ולתקשר עם יקיריהם. כמו כן, היא מימנה מלגת מחקר לפוסט דוקטורנט במעבדה שחוקרת ALS בארצות הברית.

ALS היא מחלת ניוון שרירים שכולאת אנשים בגופם, כשמוחם נשאר צלול. היא לוקחת מהם את היכולת ללכת, לדבר, לבלוע ולנשום. בישראל חיים כ-600 חולים במחלה. תוחלת חייהם מיום האבחון נעה בין שלוש לחמש שנים. בכל שנה מאובחנים בארץ כ-120 חולי ALS חדשים ונפטר מספר דומה של חולים. מדובר במחלה ניוונית של תאי העצב המוטוריים שבמוח ובחוט השדרה, השולטים בתנועת השרירים. בשל סיבות שטרם התגלו, התאים הללו מתים והשרירים חדלים בהדרגתיות מלתפקד.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים