וואווי מנסה לזרז את התביעה שלה נגד ממשלת ארצות הברית

אחרי שטראמפ הוציא נגדה צו חירום שאוסר על חברות לייבא ציוד מתוצרתה לארצות הברית, ושהחרם המתפשט פגע בה כשאומץ גם על ידי חברות ממדינות אחרות, וואווי עושה מאמץ לפעול חוקית נגד המצב

שוקעת. וואווי

פרק חדש בפרשת וואווי המתגלגלת: בניסיון לזרז את הליך התביעה שהגישה החברה נגד ממשלת ארצות הברית במרץ השנה, החברה הגישה כעת עתירה לשיפוט מהיר.

משמעות הבקשה בחוק האמריקני היא, כי בית המשפט מתבקש לשפוט לטובת וואווי מכוח החוק, בלי לדון בעובדות. החוק האמריקני מאפשר להגיש עתירה מעין זו בשתי טענות: האחת – שאין שום עובדות שניתן לדון בהן בצורה הגיוניות, או השנייה – שכל אדם המביט בעובדות והתאמתן לחוקים היה שופט לטובת מגיש העתירה.

מטרתה של וואווי לזרז את תהליכי התביעה שלה נגד ממשלת ארצות הברית. אם בית המשפט יפסוק לטובתה, לא יהיה צורך בניהול משפט מלא.

בעתירתה, מתמקדת וואווי בסעיף מסוים בחוק התקציב הצבאי, האוסר על סוכנויות ממשל רכישה של ציוד תקשורת מוואווי ומ-ZTE – שתי חברות המוזכרות מפורשות בחוק.

החברה דורשת להוציא את הסעיף מן החוק, בטענה שהוא שולל את זכויותיה ומצהיר שהיא אשמה במשהו ומעניש אותה בלי הליך מתאים. עוד טוענים פרקליטיה, כי הסעיף הזה אינו חוקי, משום שהחברה אינה יכולה לשמוע את הראיות נגדה ולהילחם בהן בבית משפט, ולכן הוא מפר את זכויותיה להליך שהיא זכאית לו מכוח החוק. הצוות המשפטי של וואווי טוען כי הקונגרס פועל בצורה שיפוטית לא חוקתית כשהוא מכליל אותה באיסור בסעיף החוק ומונע מן החברה מכירות לסוכנויות פדרליות.

בית המשפט בטקסס קבע שימוע לעתירה ב-19 בספטמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים